Românii cumpără tot mai mult fructe de mare. Piața va ajunge la circa 37 milioane euro în acest an

Românii cumpără tot mai mult fructe de mare. Piața va ajunge la circa 37 milioane euro în acest an
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 23 aug 2016

Vânzările de fructe de mare din România vor crește cu 5% în acest an, de la valoarea de 35 milioane euro înregistrată în 2015, pe fondul majorării puterii de cumpărare care a mărit interesul românilor pentru alimente sănătoase, potrivit estimărilor firmei Romfood Trading, importator și distribuitor de produse de pește și fructe de mare și dezvoltator al brandului Alfredo Seafood. Românii preferă creveții, midiile, calamarii și caracatița.

“Am constatat că românii au devenit interesați de fructele de mare care, deși intră în continuare în categoria produselor elitiste, se regăsesc din ce în ce mai mult în obiceiurile de consum. Preferința clară pentru creveți poate fi explicată prin faptul că, pe de o parte, românii călătoresc mult și în special în țări mediteraneene unde fructele de mare sunt obligatorii în toate meniurile, dar și pentru ca Chef-ii români îi promovează atât în restaurante, cât și pe posturile de televiziune în emisiuni culinare și în social media”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.

Urmărește-ne și pe Google News

Creveții au ocupat prima poziție în topul volumelor de fructe de mare vândute în 2015, cu 30,9%, urmați de scoici (16,4%), calamari (13,8%) și caracatiță (8,8%). Clasamentul se păstrează și din punct de vedere valoric: creveții însumează 51,4% din totalul pieței, la mare distanță situându-se scoicile (14,2%), calamarii (9,7%) și caracatița (6,9%).

Guvernul nu vrea ca dezvoltatorii, firme și PFA, să fie scutiți de impozitul pe imobil până la vânzare CITEȘTE ȘI Guvernul nu vrea ca dezvoltatorii, firme și PFA, să fie scutiți de impozitul pe imobil până la vânzare

Potrivit Romfood Trading, produsele Alfredo Seafood reprezintă 23% din piața de fructe de mare de marcă.

Totuși, vânzările vrac și private-label sunt dominante ca volum, pe piața autohtonă s-au vândut 500 de tone de fructe de mare în cursul anului trecut.

Țările de origine pentru creveții comercializați pe piața românească sunt din Vietnam, India și China.

Romfood Trading este unul dintre principalii importatori și distribuitori de produse din pește și fructe de mare din România. Comercializarea produselor se face sub brandul Alfredo Seafood, brand creat de Mihai Cristian Dărmănescu și Daniel Florin Nistor în 2013.

viewscnt
Afla mai multe despre
alfredo seafood
vanzări
fructe de mare