România a urcat trei poziții, pe locul 50, într-un top care prezintă țările cu cei mai conectați consumatori la lumea digitală, primele trei poziții fiind deținute de Hong Kong, America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic) și Emiratele Arabe Unite.
Denumit GfK Connected Consumer Index, indicatorul prezintă țările cu cei mai conectați consumatori la lumea digitală, atât în total, cât și detaliat, pe fiecare dintre cele unsprezece tipuri de dispozitive (smartphone, tabletă, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB – receptor TV, consolă de jocuri video, e-Reader, automobil conectat și casă inteligentă), împreună cu tendințele din ultimii cinci ani.
Realizat în 78 de țări și opt regiuni ale lumii, GfK Connected Consumer Index permite companiilor să compare gradul de conectivitate pentru fiecare țară sau regiune de interes, pentru a identifica oportunități de piață în diferite industrii, de la evoluții ale vânzărilor de dispozitive digitale și ale consumului de conținut până la extinderea tehnologiei în domeniul sănătății și media.
Potrivit datelor GfK din ultimii doi ani, Hong Kong și America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic) dețin constant primele două poziții printre cele mai bine conectate națiuni din lume.
Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntaș, urcând de pe locul 8 pe 3.
Pozițiile 4 – 10 sunt ocupate de de Norvegia, Germania, Arabia Saudită, Marea Britanie, Elveția, Danemarca și Suedia.
Țările din Europa Centrală și de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului. Cel mai bine stă Cehia, urmată de Slovenia și Polonia, iar cel mai puțin conectate țări sunt România, Serbia și Ucraina.
Potrivit GfK, România, Slovacia și Ungaria au urcat fiecare câte 3 poziții în clasament.
În ultimii șase ani, pe fondul creșterii vânzărilor de telefoane inteligente, conectarea consumatorilor români prin aceste terminale a crescut de 10 ori, o evoluție similară fiind întâlnită și în cazul televizoarelor inteligente.
De asemenea, dispozitivele wearables sunt utilizate din ce în ce mai mult, înregistrând creșteri majore de la an la an, la fel și în cazul tabletelor. În schimb, dinamica PC-urilor a fost în stagnare,
"Observăm unele macro tendințe în ceea ce privește gradul de conectivitate în toate țările. Pentru piețele în plină dezvoltare, în special din Orientul Mijlociu, Africa și APAC, tendința dominantă rămâne adoptarea smartphone-urilor. Acesta este principalul dispozitiv - și de multe ori primul - pentru conectarea consumatorilor la servicii de date. Este probabil ca această tendință să rămână dominantă pentru următorii doi-trei ani, atâta vreme cât, odată cu reducerile de preț, peste că un miliard de consumatori își vor putea permite să se conecteze pe un dispozitiv personal pentru prima dată", a declarat Kevin Walsh, director Tendințe și prognoze GfK.
În piețele dezvoltate, în primul rând Europa de Vest și America de Nord, motoarele de creștere au trecut deja la următorul nivel de conectivitate pentru consumatori, prin dispozitivele wearables, împreună cu automobilele conectate.O altă oportunitate importantă este tehnologia pentru casele inteligente. Totuși, este de așteptat ca aceasta să fie mai lentă și mai stabilă în ceea ce privește curba de adoptare de către consumatori.
Prezentă pe piața locală din 1992, GfK România este unul dintre cei mai importanți jucători în domeniul studiilor de piață, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014.
Activitățile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices și Consumer Experiences.