Poșta caută bancă pentru finanțarea centrului de tranzit din Otopeni, investiție de aproape 54 milioane lei

Poșta caută bancă pentru finanțarea centrului de tranzit din Otopeni, investiție de aproape 54 milioane lei
scris 7 ian 2020

Poșta Română va iniția, în 2020, o licitație pentru contractarea unui credit de 53,8 de milioane de lei pentru finanțarea lucrărilor de proiectare și construire a unui centru de tranzit în Capitală și dotarea acestuia cu o instalație automată de sortare a trimiterilor poștale. Creditul va fi contractat pe o perioadă de 5 ani.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Compania va garanta împrumutul cu soldurile creditoare ale conturilor curente prezente și viitoare deschise de Poșta Română la banca finanțatoare, cu terenul din Otopeni pe care va fi construit centrul de tranzit, cu viitoarea clădire a centrului și cu ipotecă asupra instalației automate de sortare a trimiterilor poștale.

Urmărește-ne și pe Google News
CEO Allianz-Țiriac: Subscrierile pe asigurări de viață au crescut ca pondere și vor depăși cota RCA-ului în următorii ani. Prioritatea conducerii pentru 2020 CITEȘTE ȘI CEO Allianz-Țiriac: Subscrierile pe asigurări de viață au crescut ca pondere și vor depăși cota RCA-ului în următorii ani. Prioritatea conducerii pentru 2020

Ideea construirii unui centru de tranzit în București a fost menționată pentru prima dată în strategia de restructurare și modernizare a Poștei Române, adoptată prin hotărâre de Guvern în anul 2010.

Proiectul a fost pe agenda șefilor care s-au perindat în ultimii ani la conducerea Poștei Române, dar investiția a rămas la stadiul de intenție.

Principalul motiv al întârzierii proiectului a fost lipsa de capitalizare a companiei, dar și desele schimbrări la conducerea Ministerului Comunicațiilor, acționarul majoritar, și a Poștei Române.

Spre exemplu, în ultimii doi ani, la conducerea companiei au fost numiți șase directori generali, ultimul în iunie 2018.

FAN Courier încheie anul cu afaceri mai mari. Cum a trecut de infrastructura rutieră proastă și criza gravă a forței de muncă CITEȘTE ȘI FAN Courier încheie anul cu afaceri mai mari. Cum a trecut de infrastructura rutieră proastă și criza gravă a forței de muncă

Lipsa unor centre regionale moderne de tranzit a făcut ca Poșta Română să piardă cotă de piață în fața jucătorilor privați, care au profitat din plin de dezvoltarea din ultimii doi a comerțului electronic. Astfel, potrivit datelor ANCOM, Poșta a pierdut în 2018 șefia clasamentului de profil, fiind depășită de Fan Courier, care a urcat la o cotă de piață de 21%.

În schimb, Fan Courier a investit 5 milioane de euro în deschiderea unui centru de tranzit la Brașov și se pregătește să construiască altul în Cluj-Napoca, după ce l-a extins pe cel din Ștefăneștii de Jos (județul Ilfov) la finele anului 2018.

Profit.ro a anunțat, în primăvară, că Poșta Română caută cea mai bună soluție de finanțare – credit sau leasing - pentru realizarea unui centru de sortare în Capitală, achiziționarea de echipamente de sortare a coletelor pentru centrele din București și Cluj-Napoca, extinderea flotei auto, inclusiv prin mijloace de transport alternative, precum și modernizarea infrastructurii de procesare și stocare IT.

Bugetul total de investiții a fost estimat de companie la 30,7 milioane de euro pentru o perioadă de cel mult 5 ani.

BNR își testează rețeaua IT la atacuri cibernetice CITEȘTE ȘI BNR își testează rețeaua IT la atacuri cibernetice

Cu afaceri de peste un miliard de lei în 2018, Poșta Română are peste 23.500 salariați și o rețea teritorială de aproximativ 5.600 de unități. Compania este controlată de Ministerul Comunicațiilor – 93,52% și Fondul Proprietatea – 6,48%.

viewscnt
Afla mai multe despre
posta
licitatie
credit
otopeni
centru
tranzit
sortare