Nicușor Dan anunță că va fi implementat un bilet unic pentru transportul în comun din Capitală. Un bilet unic STB-Metrorex există însă deja de 3 ani.....

Nicușor Dan anunță că va fi implementat un bilet unic pentru transportul în comun din Capitală. Un bilet unic STB-Metrorex există însă deja de 3 ani.....
scris 31 oct 2020

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, anunță că în curând va exista un bilet unic pentru mijloacele de transport public de suprafață din Capitală, aflate în subordinea Primăriei Generale și pentru Metrou, aflat în subordinea Ministerului Transporturilor. Noul primar general susține că nu dorește în acest moment preluarea metroului la Primăria Capitalei pentru că aceasta ar presupune plata unei subvenții în plus.

”Fără îndoială că o să avem curând un bilet unic, pentru că e logic ca lucrul ăsta să se întâmple. A și funcționat această chestiune în urmă cu patru sau cinci ani dacă nu mă înșel”, a declarat Nicușor Dan la Digi 24, preluat de News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Pe site-ul Metrorex și pe cel al STB este însă în continuare la vânzare, din decembrie 2017, biletul unic, de 60 de minute, cu 10 călătorii sau abonament de o zi, valabil pentru linii urbane ale STB și pentru Metrorex.

El explică faptul că există ”măsurători exacte” privind numărul de călători care intră cu o cartelă la metrou sau în mijloacele de transport în comun de suprafață, administrate de Primăria Capitalei.

Sean Connery, actorul care a redefinit statutul de star de cinema, a murit la vârsta de 90 de ani CITEȘTE ȘI Sean Connery, actorul care a redefinit statutul de star de cinema, a murit la vârsta de 90 de ani

”Trebuie să existe doar un mecanism corect de decontare între aceste două entități, asta e tot. Este ceva extrem, extrem de simplu de făcut. Cele două societăți vor rămâne diferite”, a mai afirmat primarul general.

Nicușor Dan a explicat și de ce nu dorește preluarea metroului la Primăria Capitalei: ”În acest moment, Bucureștiul plătește o subvenție consistentă către transportul public de suprafață, plătește o subvenție consistentă către sistemul de încălzire, nu își permite să mai plătească o subvenție pentru metrou. Ăsta  este motivul pentru care nu doresc în acest moment ca metroul să vină la Primăria Capitalei. Însă din punctul de vedere al bucureșteanului care folosește transportul public, pe el nu trebuie să-l intereseze dacă există o companie sau există două companii, pe el tot ce-l interesează este să aibă un bilet cu care să intre sau în metrou sau în autobuz, să aibă o călătorie de o oră cu unul sau cu altul, îl interesează ca stațiile să fie cât mai apropiate unele de celelalte”.

În ceea ce privește prețul biletului pentru transportul public în Capitală, întrebat dacă susține majorarea tarifului care este acum de un leu și 30 de bani, noul edil a explicat că ”nu este aceasta principala problemă”.

”O să facem o analiză. Nu este aceasta principala problemă a transportului public. Oricum, subvenția este undeva la 80% din transport, adică doar 20% vindem bilete și abonamente. (...) Principala problemă a transportului public este cantitatea, adică există zone care nu sunt deservite suficient și faptul că nu are un orar predictibil și faptul că nu e eficient pentru că cel de suprafață stă blocat în trafic. După aceea, sunt și celelalte probleme, să nu e curat, că  nu are aer condiționat și acum, în timp de pandemie nu ai garanția că se dezinfectează. Ultimele sunt  lucruri pe care o să le facem foarte repede, primele sunt chestiuni mai grele, mai cu mulți bani”, a adăugat Nicușor Dan.

viewscnt
Afla mai multe despre
nicusor dan transport in comun
nicusor dan metrou