Italia - primul stat din G7 care intră în proiectul faraonic de infrastructuri maritime și terestre lansat de China

Italia - primul stat din G7 care intră în proiectul faraonic de infrastructuri maritime și terestre lansat de China
scris 23 mar 2019

Guvernele italian și chinez au semnat sâmbătă un protcol al unui acord ”cu caracter neconstrângător” care să pecetluiască intrarea Italiei în ”noile drumuri ale mătăsii”, în pofida unor îngrijorări la Washington și Bruxelles, relatează AFP.

Italia este primul stat membru al Grupului Celor Șapte (G7) care intră în acest proiect faraonic de infrastructuri maritime și terestre lansat de Beijing în 2013, arată news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Președintele Comisiei Naționale chineze pentru Dezvoltare He Lifeng și ministrul italian al Dezvoltării Economice Luigi Di Maio, vicepremier și liderul Mișcării Cinci Stele (M5S, antisistem, populiști) au semnat în mod solemn documentul, în prezența președintelui chinez Xi Jinping și a șefului Guvernului italian Giuseppe Conte.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În cadrul aceleiași ceremonii, 29 de contracte și protocoale de acorduri au fost semnate - două treimi la nivel instituțional, iar o treime la nivel de întreprinderi.

Spania vrea să aducă acasă numeroși muncitori calificați care au plecat din cauza crizei economice CITEȘTE ȘI Spania vrea să aducă acasă numeroși muncitori calificați care au plecat din cauza crizei economice

Presa italiană scrie că aceste acorduri însumează cinci până la șapte miliarde de euro - dar vizează un ”potențial” de 20 de miliarde de euro potrivit cotidianului economic Il Sole 24 Ore - și prevăd investiții chineze, pentru moment limitate, în porturile strategice Genova și Trieste.

DELOCALIZARE A MECIURILOR ECHIPEI ITALIENE

Contractele vizează grupul Ansaldo, un producător de turbine, și grupul Danieli, care obține un contract în valoare de 1,1 miliarde de euro în vederea construirii unei instalații siderurgice în Azerbaidjan.

Acordurile prevăd deschiderea pieței chineze portocalelor italiene, un parteneriat al gigantului chinez al turismului Ctrip cu aeroporturi de la Roma, compania de căi ferate Trenitalia și Muzeul Ferrari de la Modena (centru), programe de înfrățire sau o colaborare între televiziunile publice și agențiile de presă chineze și italiene.

Beijingul ar fi vrut să găzduiască în China meciuri din Seria A, însă reglementările FIFA interzic acest lucru, iar Federația italiană preconizează să delocalizeze meciuri ale echipei naționale și meciuri din cupe ale Italiei și să formeze arbitri chinezi în arbitraj video, foarte criticați în Italia.

În schimb, având în vedere reticențe exprimate de Washington sau Bruxelles, dar și în cadrul Guvernului populist și de extremă dreapta italian, față de apropiere unilaterală între Italia și China, aproximativ 20 de alte acorduri aflate în discuție în utimele luni au fost suspendate.

Un comisar din Protecția Consumatorilor cere Parlamentului să facă comisie de anchetă privind cesiunea creditelor bancare către SRL-uri din Olanda CITEȘTE ȘI Un comisar din Protecția Consumatorilor cere Parlamentului să facă comisie de anchetă privind cesiunea creditelor bancare către SRL-uri din Olanda

”Prin acest protocol de acord, suntem conștienți că, dincolo de oportunitate, există de asemenea un risc”, a dat asigurări la radio secretarul de stat italian însărcinat cu Economia Michele Geraci, un fervent aprător la Roma al cauzei chineze, care a predat timp de zece ani în China.

Exporturile italiene către China nu au depășit 13 miliarde de euro anul trecut și reprezintă de șapte ori mai puțin decât cele ale Germaniei.

Primit, vineri de către omologul său italian Sergio Mattarella, Xi Jinping a dat asigurări că ”partea chineză doește schimburi comerciale în ambele sensuri și un flux de investiții în ambele sensuri”.

viewscnt
Afla mai multe despre
italia
china