Guvernul va reabilita linia de cale ferată Dărmănești - Vicșani - Frontieră, care preia traficul feroviar internațional de marfă și de călători dinspre Ucraina și face legătura cu Coridorul Rhin - Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din sud - estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din nord - estul Europei (Republica Moldova, Ucraina).
Linia de cale ferată face parte din Magistrala 500 București Nord - Vicșani Frontieră.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Obiectivele principale ale proiectului sunt:
- îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători și, respectiv, la minim 100 km/h pentru trenurile de marfă;
- asigurarea interoperabilității prin implementarea STI; în special în ceea ce privește: sarcina pe osie (maxim 25 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație, facilități pentru persoane cu mobilitate redusă;
- conformitatea infrastructurii și suprastructurii de cale ferată cu parametrii tehnici ceruți de standardele și cadrul legislativ și de reglementare național și european în vigoare conform standard de proiectare până la 200km/h;
- diminuarea efectelor adverse asupra mediului;
- creșterea capacității de tranzit;
CITEȘTE ȘI FOTO Secretar de stat în Ministerul Transporturilor laudă 2022, anul prăbușirii Blue Air: Am reușit să facem din 2022 anul relansării și al oportunităților pentru sectorul aerian- realizarea condițiilor de accesibilitate pentru persoanele cu mobilitate redusă (REGULAMENTUL UE NR.1300/2014 AL COMISIEI din 18 noiembrie 2014 privind specificațiile de interoperabilitate referitoare la accesibilitatea sistemului feroviar al Uniunii pentru persoanele cu handicap și peroanele cu mobilitate redusă).
- introducerea sistemelor tehnologice de management al traficului si semnalizării, Centrul de control operațional (OCC) în stația Iași;
modernizarea echipamentelor de telecomunicații pentru informarea publicului călător și a instalației de ceasoficare.
Durata de execuție a investiției este de 36 luni.
Finanțarea obiectivului de investiții, se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” S.A., precum și din alte surse legal constituite.