Facebook a suspendat o firmă de analiză a datelor, denumită CubeYou, după ce CNBC a anunțat compania că această firmă aduna informații de la utilizatori folosind chestionare, o tactică asemănătoare fiind utilizată și de Cambridge Analytica.
CubeYou susținea că folosește chestionarele „pentru cercetări academice fără profit”, însă informațiile obținute erau apoi transmise oamenilor de marketing ale diverselor companii. Tactica este aproape similară cu aceea folosită de Cambridge Analytica, care a primit acces neautorizat la datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook pe care le-a folosit pentru campanii de marketing politic, arată news.
CubeYou vindea datele adunate de cercetători care lucrau la Laboratorul de Psihometrie de la Universitatea Cambridge.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După ce a fost notificată de CNBC cu privire la situație, Facebook a informat că va suspenda toate aplicațiile CubeYou până când va fi efectuat un audit.
„Acestea sunt acuzații serioase și am suspendat CubeYou în timp ce îi investigăm. Dacă refuză sau nu vor trece de auditul nostru, aplicațiile lor vor fi interzise pe Facebook. În plus, vom lucra cu Biroul Comisarului de Informații din Marea Britanie pentru a cere Universității din Cambridge informații despre felul în care sunt dezvoltate aplicațiile de către Centrul de Psihometrie având în vedere acest caz dar și cel în care a fost implicat profesorul Kogan”, a declarat Ime Archibong, vicepreședintele Facebook pentru parteneriate de produse, într-un comunicat.
Aleksander Kogan este cercetătorul de la Universitatea Cambridge care a creat chestionarul folosit de Cambridge Analytica.