Transformarea Hotelului Triumf din Capitală în spațiu destinat instituțiilor publice, anunțată în premieră de Profit.ro săptămâna trecută, a fost înaintată Guvernului sub forma unei ordonanțe de urgență. Hotelul este unul dintre cele mai valoroase active aflate în portofoliul RA-APPS, dar licitațiile de vânzare eșuează de 10 ani din lipsă de ofertanți.
Profit.ro a anunțat, săptămâna trecută, că unii dintre potențialii chiriași, care la acest moment măsoară spațiile din clădire, sunt Direcția Națională Anticorupție (DNA) și Ministerul Justiției.
Câțiva angajați au povestit de altfel pentru News.ro că reprezentanții DNA au venit de câteva ori în ultimele săptămâni și au făcut câteva măsurători în hotel, spunând că vor să fie suficient loc pentru 700 de persoane.
Transformarea unui hotel de o asemenea anvergură în spațiu pentru instituții publice reprezintă o premieră pentru România după 1989.
Hotelul Triumf, clasificat la două stele și cu o suprafață utilă totală de 2.042 metri pătrați și o suprafață construită de 2.750 metri pătrați, este amplasat pe un teren în suprafață totală de 14.987 metri pătrați lângă Bulevardul Kiseleff din Capitală, zonă ultracentrală a Bucureștiului, și dispune de 98 de camere și apartamente pe 4 etaje, un restaurant cu o capacitate de 120 de locuri și o grădină de vară cu 60 de locuri. Hotelul are și terenuri de tenis, de 1.290 metri pătrați.
Hotelul are o valoare de inventar la care își aduc aportul terenul (45,3 milioane de lei) și construcțiile (5,7 milioane de lei).
"Luând în considerare interesul public pentru buna funcționare a instituțiilor publice, precum și faptul că imobilul în cauză nu a fost solicitat pentru cumpărare, iar exploatarea acestuia cu destinația de hotel s-a dovedit a fi neprofitabilă până în prezent, Consiliul de Administrație al Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat a aprobat scoaterea de la vânzare a imobilului în cauză, precum și schimbarea destinației acestuia în spațiu administrativ. Prin trecerea în domeniul public al statului a Hotelului Triumf și atribuirea, ulterioară, către una din entitățile care au vocație în acest sens va fi rezolvată o situație deosebit de dificilă, generată de lipsa unor sedii corespunzătoare", este explicat în ordonanța aflată pe masa Guvernului.
Argumentul invocat este că numeroase instituții publice din București își desfășoară activitatea în condiții improprii, situație generată de lipsa unor sedii corespunzătoare atât ca dimensiune, cât și ca dotări, fenomen care s-a accentuat în ultima perioadă, iar unele instituții publice funcționează în clădiri cu risc seismic ridicat sau care și-au depășit durata normală de exploatare.
UPDATE ora 17.32 Ordonanța de urgență privind transformarea Hotelului Triumf din Capitală în spațiu destinat instituțiilor publice a fost aprobată, marți, de Guvern.
CITEȘTE ȘI Românii care merg în croaziere ieftine, spaima vaselor: pun "cu lopata" în farfurie și cheltuiesc doar 7 euro pe săptămânăHotelul Triumf este inclus pe lista monumentelor istorice, fiind construit în perioada interbelică de către Petre Antonescu, arhitectul care a proiectat și Arcul de Triumf. Clădirea a fost folosită ca bloc de locuințe de către angajații Băncii Naționale și utilizată ulterior, după al doilea Război Mondial, de Partidul Comunist ca hotel pentru cazarea oaspeților din străinătate.
După 1989, hotelul nu a mai fost îngrijit corespunzător de către stat, inexistența renovărilor și a reparațiilor dese în pofida plângerilor primite din partea clienților fiind justificată de către autorități prin lipsa banilor. Triumf nu și-a putut depăși astfel niciodată statutul de unitate cu doar două stele, în ciuda amplasării într-o zonă de lux a Capitalei.
CITEȘTE ȘI Guvernul atacă evaziunea printre firmele de pompe funebre și impune reguli la înmormântareDoar anul trecut paguba înregistrată de RA-APPS la hotelul Triumf s-a ridicat la 1,089 milioane de lei, din cauza gradului extrem de redus de ocupare, de sub 20%, calculat pentru întreg anul trecut, conform cifrelor din descărcarea de gestiune a administratorilor regiei.
Imobilul a fost scos la vânzare pentru prima dată în 2007, la un preț de pornire de 32,5 milioane de euro plus TVA, dar licitația s-a oprit atunci în instanță după ce firma Athenee Phenix Group, controlată de compania Ana Hotels a omului de afaceri George Copos și care deține hotelul Athenee Palace Hilton, a contestat procedura.
În octombrie 2014, Guvernul a scos din nou hotelul la licitație și l-a ținut până astăzi inclusiv, fără să primească însă nicio ofertă, indiferent că a scăzut prețul pe parcurs, de la 19,6 milioane de euro la 15,9 milioane de euro și, ulterior, la 14,1 milioane de euro, toate plus TVA.