Zilnic, șoferi loviți de clienți cu RCA ai Astra Asigurări se adresează Fondului de Protecție a Victimelor Străzii pentru a fi despăgubiți. Demersul lor este însă inutil pentru că organismul care ar trebui să le plătească reparațiile este cu totul altul - Fondul de Garantare a Asiguraților din România.
Fondul de Garantare a Asiguraților(FGA) are în acest moment o activitate foarte redusă în ceea ce privește constatatarea și evaluarea daunelor suferite de clienți ai Astra Asigurări sau de terți păgubiți de aceștia. Cei doar 15 inspectori de daună de la Fond nu au posibilitatea fizică de a acoperi peste 57.000 de dosare de daună, cât înregistra Astra la momentul ridicării licenței.
Între timp, șoferii loviți de clienți cu RCA de la Astra se adresează cui cred de cuviință, uneori sfătuiți greșit chiar de autorități ale statului. “Zilnic primim telefoane de la șoferi loviți de persoane cu RCA la Astra. Unii au venit chiar la noi la sediu. Ne spun uneori că așa i-a sfătuit polițistul. Le explicăm cu răbdare ce trebuie să facă. Ne așteptăm să mai fie cazuri, pentru că Astra avea peste 870.000 de clienți pe zona RCA”, spune, pentru Profit.ro, Sorin Greceanu, directorul Fondului de Protecție a Victimelor Străzii(FPVS). Organismul condus de Greceanu nu are nici cea mai mică legătură cu falimentul Astra Asigurări. FPVS se ocupă strict cu despăgubirea celor care au suferit daune din cauza șoferilor care nu dețin asigurare RCA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Singurul organism abilitat în acest moment să primească cereri de despăgubire în numele Astra este Fondul de Garantare a Asiguraților din România. FGA a eșuat în procesul de selecție a unei companii specializate în constatarea și evaluarea daunelor și lucrează, în prezent, cu 15 angajați proprii care ar trebui să gestioneze peste 57.000 de dosare da daună. Fondul de Garantare nu poate începe efectiv plata despăgubirilor până când o instanță nu se pronunță definitiv asupra cererii de faliment emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru Astra Asigurări. În momentul în care ASF a cerut falimentul Astra, compania avea peste 1,8 milioane de clienți cu 2,5 milioane de poliție. Majoritatea clienților, 870.000, dețineau o poliță RCA.