Fuziunea legală și procesul de integrare a Millennium Bank România în sistemele OTP Bank vor fi finalizate în data de 2 noiembrie 2015, informează OTP Bank România într-un comunicat.
Acțiunile specifice fuziunii au fost demarate în luna ianuarie 2015, în urma tranzacției în valoare de 39 de milioane de euro pentru achiziția în procent de 100% a acțiunilor Millennium Bank România.
"Ne bucurăm să anunțăm că integrarea va fi finalizată în mai puțin de un an, termen pe care l-am estimat inițial pentru această tranziție. Prin eforturile comune ale echipelor de profesioniști din cele două bănci, am reușit să depășim așteptările inițiale și să ne consolidăm poziția pe piața locală. Este un moment cheie în evoluția OTP Bank România, care ne apropie de obiectivul nostru strategic pe termen mediu, și anume acela de a ne clasa în top 10 bănci la nivel național", a declarat László Diósi, CEO, OTP Bank România.
Etapa finală a procesului de integrare constă în migrarea clienților Millennium Bank România în sistemele informaționale ale OTP Bank România și va avea loc în perioada 30 octombrie - 2 noiembrie 2015.
În acest scop, pentru a permite transferul final de date în sistemele OTP Bank: accesul la serviciile bancare digitale (Internet Banking, Mobile Banking și serviciul de Contact Center tranzacțional) ale Millennium Bank va fi restricționat între 30 octombrie 2015, ora 12,00 și 2 noiembrie 2015, ora 12,00; cardurile bancare emise de Millennium Bank nu vor mai funcționa începând din 30 octombrie, ora 17,00, în timp ce noile carduri bancare emise de OTP Bank vor fi gata de activare în data de 2 noiembrie 2015, începând cu ora 12,00; bancomatele Millennium Bank vor fi scoase din funcțiune începând de vineri, 30 octombrie, ora 00,00, până luni, 2 noiembrie, ora 12,00; rețeaua de bancomate a OTP Bank va funcționa în condiții normale.
Banca mai precizează că ordinele de plată vor fi acceptate în unitățile Millennium Bank România până vineri, 30 octombrie, ora 12,00; luni, 2 noiembrie 2015, unitățile bancare din rețeaua teritorială extinsă a OTP Bank România (inclusiv fostele unități bancare ale Millennium Bank România) vor fi deschise publicului începând cu ora 12,00. Lista unităților băncii disponibile din 2 noiembrie 2015 poate fi consultată pe website-ul companiei.
În urma integrării, cota de piață a OTP Bank România crește la aproximativ 2%, banca urcând pe poziția 14 în clasamentul băncilor din România după active.
OTP Bank România oferă produse și servicii bancare unui portofoliu extins, de peste 426.000 de clienți, în creștere cu 13% față de portofoliul anterior al băncii. Astfel, în timp ce portofoliul de persoane fizice crește cu 12%, însumând peste 400.000 de clienți, portofoliul de persoane juridice crește cu 31%, ajungând la peste 25.000 de clienți.
Noua rețea teritorială a OTP Bank România include 125 de unități bancare, cu 50% mai mult față de rețeaua teritorială inițială a băncii, iar numărul de bancomate se ridică la 170 de ATM-uri, în creștere cu 35% fașă de numărul anterior de bancomate.
Ca urmare a integrării, OTP Bank România și-a extins echipa la aproape 1.300 de specialiști, în creștere cu 32% față de numărul de angajați ai băncii din perioada anterioară achiziției.
Sursa: Agerpres