Consorțiul condus de fondul de capital privat Themis a câștigat dreptul de concesiune pentru construirea și întreținerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani în Ungaria. Până în 2032, în prima decadă a concesiunii, se vor construi 317 km de autostrăzi noi și se vor executa extinderi de benzi pe o lungime de 265 km, a declarat Antal Rogán, ministrul responsabil pentru concesiuni, conform MTI, citată de News.ro.
Ministrul responsabil pentru concesiune a anunțat că un consorțiu condus de fondul de capital privat Themis a câștigat dreptul de concesiune pentru construirea și întreținerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani. Procedura respectă din toate punctele de vedere standardele UE, cu o licitație unică pentru construcția tronsoanelor noi și pentru întreținere, precizează MTI.
Construcțiile noi trebuie realizate pe o lungime de 317 km până în 2032, iar extinderea benzilor va totaliza 265 km în primii zece ani. Ministrul a menționat tronsoanele autostrăzii M1 de la Bicske, Komárom, Tatabánya, tronsoanele M7 de la Székesfehérvár și Balatonvilágos, segmentele M3 de la Gödöllő, Bak, Gyöngyös, Hatvan și Kerekharaszt, prelungirea M3 până la frontiera de est și unele porțiuni ale autostrăzii M83. Potrivit contractului, exploatarea și întreținerea se va efectua pe o lungime de 1 044 km pe toată perioada de 35 de ani a concesiunii, iar toate lucrările de pe tronsoane sunt considerate investiții de interes național, a spus el.
În ceea ce privește modelul financiar al proiectului, ministrul a precizat că statul plătește cheltuielile, costul întreg al construcției și întreținerii urmând să fie achitat pe o perioadă de 35 de ani. Concesionarul trebuie să contracteze pe propria cheltuială creditul necesar pentru realizarea proiectului.
Ministrul a spus că veniturile de care dispune statul vor acoperi costul concesiunii, statul ungar nu va transfera drepturile aferente perceperii taxei de drum.
Autostrăzile existente, precum și cele nou construite, vor rămâne pe toată perioada în proprietatea statului, a menționat Antal Rogán.