Minsiterul de Finanțe va lua unele măsuri de debirocratizare, cum ar fi dezvoltarea metodelor electronice de blocare/deblocare a conturilor bancare în timp real sau transmiterea online a adeverințelor de venit și a certificatelor de atestare fiscală.
Ambele măsuri au fost anunțate, recent, de președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoș Doroș, într-un interviu pentru Profit.ro.
Finanțele spun că propun “dezvoltarea metodelor electronice de blocare/deblocare a conturilor bancare în timp real între administrația fiscală și instituțiile de credit la care acești contribuabili au deschise conturi bancare. În acest fel pot fi înlăturate deficiențele legate de întârzierea ridicării măsurii popririi conturilor bancare în cazul stingerii obligațiilor fiscale, întârzieri care, de cele mai multe ori, afectează activitatea contribuabililor”.
Astfel, de la 1 noiembrie 2016, ANAF va pune la dispoziție celorlalte instituții publice, inclusiv primării, pe bază de protocol de schimb de informații, pârghiile necesare în vederea transmiterii, în format electronic, a documentelor ce atestă situația fiscală a contribuabililor, în vederea acordării, de către instituțiile respective, a unor drepturi legale. Implementarea noului sistem creează premisele eliminării prezenței unui număr semnificativ de contribuabili la ghișeele ANAF, precizează Finanțele, ținând cont de faptul că, anual, administrațiile fiscale eliberează în medie peste 5 milioane de adeverințe de venit și peste 300 de mii de certificate de atestare fiscală.