Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a primit patru oferte pentru implementarea unui nou sistem pentru bazele de date în centrele din Capitală și Brașov, contract estimat la 20,13 milioane de lei, fără TVA, pentru 17 luni.
Ofertele au fost depuse de S&T România (subcontractor Oracle România – 2,5%), Trencadis Corp (subcontractor Oracle România – 2,5%), Net Brinel (subcontractor Global Resolution Experts SRL – 2,25%) și asocierea formată din Maguay Computers (lider) și Phoenix IT (subcontractor Enterprise Software Development – 0,5%).
“Prin prezenta achiziție se dorește implementarea unui nou sistem pentru bazele de date atât în centrul de date primar al ANCPI situat în București (Blvd Expoziției, nr. 1A), cât și în centrul de date secundar al ANCPI situat în Brașov (str. Zizinului, nr. 43). (…) În scopul îndeplinirii atribuțiilor ce îi revin și pentru asigurarea unui serviciu public de calitate, în vederea eficientizării activității, standardizării proceselor, creșterii siguranței datelor administrate și controlului accesului la acestea, ANCPI folosește în cadrul infrastructurii sale IT un sistem de management al bazelor de date (textuale și spațiale) de la Oracle. Acest sistem constituie o componentă vitală în cadrul procesului de informatizare și modernizare al ANCPI”, se arată în caietul de sarcini al licitației.
În prezent, ANCPI deține și utilizează o bază de date Oracle Database Enterprise Edition 11gR2, configurată cu pachetele opționale Oracle Real Application Clusters, Oracle Partitioning, Oracle Spatial and Graph, Oracle Configuration Management, Oracle Change Management, Oracle Tuning Pack și Oracle Diagnostics.
“În contextul creșterii volumului de date tranzacționate de aplicațiile pe care ANCPI le-a implementat de-a lungul timpului, precum și datorită prevederilor legale care obligă ANCPI să asigure suportul și mentenanța infrastructurii software existente, dar și protecția datelor existente și asigurarea unei înalte disponibilități a infrastructurii, s-a ajuns la necesitatea unor modificări în structura serverelor de baza de date utilizate. Având în vedere importanța asigurării continuității utilizării sistemelor informatice dezvoltate în decursul anilor de către ANCPI, precum și protecția datelor cu care aceasta operează la nivel național, este necesară optimizarea sistemului de baza de date prin schimbarea platformei hardware și actualizarea software-ului aferent”, se mai spune în caietul de sarcini al licitației.
Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) este instituție publică, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, unică autoritate în domeniile cadastru, publicitate imobiliară, geodezie, cartografie, fotogrammetrie și teledetecție.
Instituția are în subordine 42 de oficii teritoriale (OCPI) înființate în fiecare județ și București și Centrul Național de Cartografie (CNC) – instituții publice cu personalitate juridică. La rândul lor, oficiile coordonează birouri de cadastru și publicitate imobiliară (BCPI), existente în unități administrativ-teritoriale și altele decât reședințele de județ.
Scopul ANCPI este să poată furniza informații de calitate într-un mod eficient și transparent și să asigure o bază reală pentru dezvoltarea pieței imobiliare, a programelor guvernamentale și internaționale în domeniul cadastrului și publicității imobiliare.