În 1999, japonezul Kenzo Takada părăsea industria modei și renunța la ritmul său de lucru susținut. Ajuns la vârsta de 80 de ani, celebrul creator nipon se lansează în universul designului de interioare, readucând în prim-plan faimoasele sale imprimeuri cu modele grafice și florale în spații de locuit cu aspecte onirice, informează AFP.
"În urmă cu 20 de ani, nu mai voiam să lucrez, ci să călătoresc", a declarat el pentru AFP din uriașul său studio aflat în centrul Parisului, între doi tineri colaboratori care au lucrat alături de el în ultimii trei ani pentru o marcă nouă, K3, în al cărei logo oficial cifra 3 apare scrisă în japoneză prin trei linii orizontale.
Creatorul japonez, care și-a vândut linia vestimentară în 1993 gigantului LVMH și s-a retras din modă șase ani mai târziu, a avut mai multe colaborări de atunci. Însă, debordând de energie, recunoaște că i-a lipsit foarte mult să lucreze pentru el însuși.
A optat pentru design, pe care îl consideră "atemporal" în comparație cu hainele și care "se referă cu adevărat la arta vieții", permițându-i să lucreze într-o manieră mai puțin intensă decât o făcea în modă, când avea patru participări pe an la evenimente din seria "Fashion Week".
Piese de mobilier, covoare, tapete, obiecte de ceramică, lenjerii de pat și de baie, create de Kenzo: colecția K3 va fi prezentată vineri la salonul parizian Maison & Objet și în magazinul propriu care va fi deschis în aceeași zi în capitala Franței.