Profit.ro a lansat seria de articole ”INVESTIM ÎN SPORT”, aducând în centrul atenției eforturile făcute de diversele companii și branduri pentru a susține sportul românesc, într-un context în care statul nu găsește întotdeauna resursele de care este nevoie pentru a avea performanță în domeniu. În episodul de astăzi – Profi România.
Profi Rom Food este unul dintre cei mai importanți retaileri alimentari prezenți pe piața locală, cu cea mai extinsă rețea de magazine. Investițiile companiei au mers însă nu doar în dezvoltarea businessului, ci și în susținerea comunității. De mai bine de un deceniu, o parte din bugetul Profi România merge către sprijinirea activităților de educație și sport, dar nu numai.
„Profi susține comunitățile în care activează investind încă din 2011 în educație și sănătate. În ultimii trei ani și-a structurat eforturile într-un program coerent și consecvent care se bazează pe șapte piloni: Sănătate, Educație, Mediu, Sport, Cultură, Social, Inovație. În anul 2024, de exemplu, sub deviza “Punem suflet” s-a implicat în 63 de proiecte.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ceea ce privește sportul, cu ani în urmă, a demarat cu un prim maraton susținut în București, devenind apoi, din 2016, partener constant al maratoanelor Timotion , contribuind atât ca sponsor, cât și cu un mare număr de concurenți. Timotion este un eveniment local de amploare la care poate participa oricine în Timișoara”, spune Gabriela Sîrbu, Director de Sutenabilitate în cadrul Profi România.
Din 2016, adaugă ea, Profi susține și echipa națională de handbal feminin și acțiunile Federației Române de Handbal, inclusiv proiectul Plan Talent, ce se adresează tinerilor pasionați de handbal și se desfășoară la nivelul întregii țări, antrenorii echipelor naționale având astfel șansa să descopere cele mai bune talente.
„Mai mult, ca o premieră în peisajul românesc, Profi și-a alcătuit și echipat propria galerie, veselă și vocală, constituită din angajați ai rețelei care însuflețesc meciurile mai importante ale naționalei, maximizând șansele fetelor de a reuși”, mai spune aceasta.
CITEȘTE ȘI INVESTIM ÎN SPORT Romeo Căzănescu, Country Director Herbalife: Este nevoie de modernizarea infrastructurii pentru a crește accesul la sport. Performanța sportivă este aspirațională pentru fiecare dintre noiFederației Română de Handbal are afiliate 251 de structuri și aproape 7.800 de sportivi legitimați. La Liga Națională pentru Handbal Feminin sunt 326 de sportive legitimate.
„Sunt câteva criterii care ne ghidează în alegerile noastre. Pe de-o parte, faptul că mai bine de 70% dintre colegii din Profi sunt femei ne-a inspirat să susținem naționala de handbal feminin. Pe de altă parte, rapiditatea creșterii rețelei noastre, câteodată chiar și cu 20 de magazine pe săptămână, ne-a făcut să avem în vedere susținerea unui sport al vitezei.
Spre bucuria fanilor sportului cu motor, de doi ani Profi este partener al Campionatului Național de Super Rally, pe care l-a dotat cu Trofeul Profi. Iar pentru ca suntem mereu la înălțime, l-am susținut pe alpinistul Horia Colibășanu în tentativele sale de a cuceri Everestul.
Nu mai puțin importantă este contribuția noastră la acțiunile prin care educația și mișcarea sănătoasă sunt promovate de Ora lui Robert, ONG dedicat educației și incluziunii sociale a copiilor din centre de plasament și medii defavorizate”, precizează Gabriela Sîrbu.
Contribuția companiei la susținerea sportului este de ordinul sutelor de mii de euro și va continua și în viitor.
„Profi este o firmă responsabilă, care știe că o acțiune socială nu îi aduce un beneficiu tangibil imediat. Dorința noastră însă este să sprijinim comunitățile din jurul nostru și societatea în ansamblul ei, iar efortul pe care îl facem are o natură socială, noi considerând că suntem datori să fim buni vecini și membri activi ai comunității”, afirmă directorul de sustenabilitate al Profi România, care consideră că sprijinirea sportului de către companii este importantă pentru bunăstarea întregii țări.
Sportul este esențial într-o societate deoarece, adaugă ea, promovează sănătatea fizică și mentală, educația și dezvoltarea personală.
„De asemenea, contribuie la coeziunea socială, unind oameni de diverse origini, și are un impact economic prin crearea de locuri de muncă și atragerea de investiții. Sportul cultivă identitatea culturală și națională, devenind un simbol al mândriei. În plus, încurajează un stil de viață sănătos, reducând costurile de sănătate publică. De aceea, sportul este un factor cheie pentru bunăstarea și progresul unei societăți”, mai spune aceasta.
„E importantă contribuția venită din partea companiilor pentru sprijinirea financiară a sportului. Specialitatea mea nu este sportul dar, ca mamă a doi adolescenți în creștere, sunt de părere că ar fi de dorit să existe strategii și finanțări guvernamentale mult mai consistente care, dincolo de cluburile private, să facă posibilă în mai mare măsură practicarea sportului în cât mai multe centre finanțate de stat, cu antrenori pregătiți nu doar fizic, ci și cu elemente de psihologie care să îi ajute să atragă spre sport și să îndrume cu succes numeroșii copii și tineri talentați de la noi”, subliniază Gabriela Sîrbu.