Românii folosesc primul chatbot juridic gratuit din țară, Lawren.ai, dar printre cele mai dese întrebări sunt cele despre monitorizarea partenerului de viață, verificarea telefonului acestuia sau ce pot face pentru ca partenerul lor să ajungă la închisoare.
”Românii, cetățeni sau reprezentanți ai firmelor, folosesc tot mai mult primul chatbot juridic din țară, Lawren.ai, care oferă răspunsuri la orice întrebare din sfera juridică. Printre cele mai dese întrebări adresate de firme sunt despre impozite, recuperarea creanțelor sau insolvență. Persoanele fizice, în schimb, adresează și întrebări amuzante, printre care despre monitorizarea partenerului de viață, verificarea telefonului acestuia sau ce pot face pentru ca partenerul să ajungă la închisoare, conform statisticilor Lawren.ai”, arată casa de avocatură Buju, Stanciu și Asociații care a dezvoltat Lawren.ai, primul chatbot juridic românesc bazat pe inteligență artificială.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Românii adresează cel mai des întrebări privind probleme financiare, din categoriile drept fiscal, recuperări de creanțe, insolvență și contracte. În contextul economic actual, mulți utilizatori caută clarificări legate de impozite, proceduri de insolvență sau modalități de recuperare a datoriilor, ceea ce sugerează o realitate economică marcată de incertitudine.
De exemplu, impozitele și contractele reprezintă aproape jumătate din întrebările primite pe platformă, iar consultanța legată de recuperarea creanțelor sau în contractele de vânzare-cumpărare reflectă dificultățile pe care le întâmpină cetățenii și companiile în gestionarea obligațiilor financiare și a relațiilor comerciale.
“Românii au îmbrățișat rapid inovația din spatele Lawren.ai, primul chatbot juridic bazat pe inteligență artificială. De la lansare, Lawren.ai a devenit un instrument util, oferind răspunsuri rapide la orice întrebări juridice, reflectând preocupările reale ale utilizatorilor români. De la lună la lună, numărul de utilizatori și de interogări crește semnificativ. Cu sute de interacțiuni zilnice, statistica arată o imagine clară a domeniilor de interes: de la dreptul familiei la recuperări de creanțe și insolvență, utilizatorii fiind din ce în ce mai interesați de soluții pentru probleme financiare și contractuale. Totodată, românii au curiozități neașteptate, multe amuzante, dar la care Lawren.ai are răspunsuri conforme cu legea”, explică Victor Buju, fondator al platformei Lawren.ai.
Pe lângă problemele serioase, Lawren.ai gestionează și numeroase picanterii sau situații amuzante. Iată câteva exemple de solicitări neașteptate:
Este infracțiune dacă verific telefonul soției fără permisiune? Bănuiesc că mă înșală.
Pot obliga soția să îmi dea despăgubiri pentru că m-a înșelat?
Este legal să-i pun soțului un dispozitiv de urmărire pe mașină fără să știe, doar pentru că vreau să știu unde se duce?
Dacă soțul mă lasă acasă cu copiii și pleacă mai multe zile fără să-mi ceară voie, pot să-l bag la pușcărie pentru abandon de familie?
Sunt obligat să-mi întrețin părinții dacă nu doresc? Mă pot da în judecată?
Dacă am condus sub influența drogurilor, dar doar în parcarea privată a blocului, tot pot să-mi ia permisul?
Pot face o cerere de daune împotriva restaurantului care a livrat mâncarea rece?
Dacă nu mai pot plăti chiria, proprietarul mă poate da afară legal?
Am împrumut 2.000 lei unei prietene acum 3 ani și nu vrea să mi-i dea înapoi. Pot să cer de la angajatorul ei?
Dacă dau statul român în judecată pentru poluare, ce șanse sunt să câștig?
Dacă partenerul are copil dintr-o căsătorie anterioară, are și copilul dreptul la apartamentul pe care dorim să-l cumpărăm?
Am făcut un credit de nevoi personale. Dacă plec să lucrez pe vas, mai sunt obligat să plătesc rata?
”Aceste exemple demonstrează creativitatea utilizatorilor și curiozitatea față de limitele legii, dar și flexibilitatea platformei în a răspunde atât întrebărilor complexe, cât și celor mai neobișnuite. Unul dintre cele mai ambițioase planuri pentru viitorul Lawren.ai este generarea automată a documentelor juridice, bazată pe un proces natural și accesibil. Scopul este acela ca utilizatorul să scrie un mesaj în limbaj natural, ca și cum ar scrie unui prieten, iar platforma să ofere imediat contracte, cereri sau declarații gata de folosit”, spun reprezentanții casei de avocatură.