Gigantul american de cosmetice, parfumuri și bijuterii Avon International, unul dintre cei mai mari jucători din industria beauty, deschide în România un nou magazin în sistem de franciză, acum în centrul comercial Park Lake, din capitală.
Luna trecută a deschis un astfel de magazin în Shopping City Ploiești.
În luna august, Avon a deschis primele magazine în franciză pe piața locală, confirmând informațiile anunțate anterior de Profit.ro.
Primul magazin de brand în România, care funcționează în sistem de franciză, a fost deschis în centrul comercial AFI Cotroceni, fiind de tip insulă.
În oferta de franciză au fost incluse atât "insule" în mall, de 8-12 mp, pentru care nivelul de investiție estimat este de 20.000 - 25.000 euro, cât și magazine de 25-50 mp, în centre comerciale sau zone stradale cu trafic intens, cu o investiție de 30.000 - 35.000 euro.
Compania, cu un model de business axat pe vânzarea directă, se află acum într-un proces de transformare și diversificare a canalelor de vânzări, cu magazine fizice și dezvoltarea prezenței online.
România este una dintre principalele piețe pentru grupul Avon, din perspectiva performanțelor de business, cu vânzări de 68 milioane euro și 2,5 milioane de vânzări la nivelul anului 2022. Totodată, poziții cheie în toată lumea, inclusiv la nivel de CEO sau responsabil pentru Europa, sunt sau au fost deținute de manageri români.
CITEȘTE ȘI Piața de snacks-uri și gustări din România a ajuns la valoarea de 2 miliarde lei. Batoanele de cereale și fructele uscate, în topul preferințelorLa finele anului trecut, Angela Crețu a demisionat din poziția de CEO al Avon International, iar în ianuarie compania a anunțat alte două schimbări - Andreea Moldovan, până acum general manager Avon Southern Europe, a preluat funcția de managing director Avon Europe, pentru a coordona patru piețe principale (Italia, Polonia, Marea Britanie și România) și alte 20 de piețe secundare, în timp ce la conducerea operațiunilor din România și Republica Moldova a fost promovată Roxana Popescu.
Obiectivul noului general manager este accelerarea creșterea business-ului în anii următori având ca direcții strategice consolidarea modelului de vânzare directă, dezvoltarea de noi canale de vânzare și noi investiții în vizibilitatea brandului.
Noul manager remarcă două tendințe de consum specifice pieței din România, în comparație cu alte țări cu prezență Avon: apetitul pentru produsele de machiaj și o importanță ridicată a recomandărilor creatorilor de conținut din mediul online.
În ceea ce privește provocările cu care se confruntă compania, Roxana Popescu spune că, în prezent, consumatoarele produselor de beauty sunt din ce în ce mai educate, mai informate și mult mai exigente cu modul în care investesc banii, atât în cheltuieli de bază, cât și în mici răsfățuri, iar piața este efervescentă și jucătorii mari pun accent pe inovație și experiențe noi, astfel încât companiile de profil sunt obligate să rămână conectate, agile și mereu în mișcare.
CITEȘTE ȘI Italia a revizuit în scădere ținta de deficit pentru 2024 și 2025Roxana Popescu lucrează pentru Avon de peste 20 de ani, iar în ultimii cinci ani a ocupat funcția de Head of Sales, cu responsabilități privind comunitatea de peste 100.000 de reprezentanți Avon.
Avon este prezentă de 25 de ani pe piața din România și concurează pe piața locală cu producătorul francez L’Oreal, compania germană Beiersdorf, care deține și brandul Nivea, și cu Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător de cosmetice cu capital românesc.
Compania face parte din grupul brazilian de cosmetice Natura &Co.
În decembrie, Financial Times (FT) anunța, citând surse care au dorit să-și păstreze anonimatul, că Natura &Co explorează vânzarea celei mai mari părți a afacerii internaționale a brandului Avon.