Primăria Municipiului București (PMB) a decis să suspende licitația pentru achiziția unei strategii privind dezvoltarea orașului inteligent, Smart City, cu aproximativ trei ore înainte de expirarea termenului de depunere a ofertelor, programat pentru vineri, 26 ianuarie, ora 15.00.
Decizia a fost luată în urma unei contestații depuse de KPMG Advisory.
Informațiile privind denumirea contestatarului sunt banate de PMB în documentul postat pe pagina web a Sistemului Electronic de Achiziții Publice, SEAP, www.e-licitatie.ro.
CITEȘTE ȘI Telekom Romania lansează primul său proiect Smart City din RomâniaTotuși, documentul prezintă doleanțele KPMG Advisory.
Astfel, contestatarul solicită acceptarea declarării termenului limită de depunere a ofertelor din 18 ianuarie, ora 15.00 la 31 ianuarie, ora 15.00.
“Trebuie ținut cont de faptul că proiectul este complex, de amploare, iar cerințele din caietul de sarcini adresează o problematică/arie de aplicabilitate foarte largă, într-un domeniu relativ nou, în care există puțină experiență similar pe plan local și chiar international, fapt pentru care redactarea ofertei necesită o analiză detaliată a metodologiei de realizare a obiectivelor și livrabilelor cât și a bunelor practici existente la nivel international”, se arată în document.
De asemene, procesul de selecție a unei echipe de specialiști cu experiență similară cât și/sau identificarea unor parteneri calificați în domeniul smartcity, care să îndeplinească cerințele autorității contractante, necesită (mai mult) timp, susține KPMG Advisory, care arată că și alți potențiali ofertanți au avut solicitări similare.
CITEȘTE ȘI Ministrul Comunicațiilor: Conceptul Smart City poate suplini, în domeniul traficului, lipsa de infrastructură rutierăÎn opinia KPMG Advisory, PMB a inclus în caietul de sarcini o serie de cerințe restrictive în privința experienței și studiilor viitorilor experți și solicită reformularea acestora.
Estimată de 580.000 de lei, fără TVA, licitația a fost lansată în data de 22 decembrie 2017 și avea inițial termen de depunere a ofertelor data de 11 ianuarie, orele 15.00.
Câștigătorul licitației va trebui să redacteze și să prezinte o strategie Smart City pentru București pentru perioada 2018 – 2025, document “care trebuie să răspundă problemelor reale ale municipiului București și să ghideze autoritatea contractantă în proiectele pe care le va adopta ulterior”.
Documentul trebuie să includă “o analiză a situației actuale a municipiului București și a zonei limitrofe acestuia și expunerea deficiențelor și a problemelor cu care se confruntă conceptul Smart City București” și să furnizeze “un pachet de proiecte etapizate, prioritare și eficiente care să răspundă necesităților specifice”.