Kraft Heinz, unul dintre cei mai mari producători de alimente din lume, și-a revizuit în scădere valoarea activelor cu 15 miliarde de dolari, informație care a provocat scăderea ațiunilor cu până la 28%, la un minim record, transmite Reuters.
Anunțul scoate în evidență stagnarea grupului și schimbarea gusturilor consumatorilor, care renunță la branduri consacrate în favoarea unor produse noi, a unor mărci private mai ieftine și a alimentelor neprocesate, arată news.ro.
Titlurile unor companii concurente au scăzut la rândul lor. Astfel, acțiunile General Mills, Conagra Brands, Unilever și Nestle au coborât cu 3%-6%.
CITEȘTE ȘI Sorin Mititelu, Optimus Fintech: Băncile sunt sub concurența companiilor fintech inclusiv pe partea de creditare retail. Dacă nu ești bancă suficient de mare, mai bine te transformi în IFNGrupul Kraft Heinz, ai cărui acționari majoritari sunt fondul brazilian 3G Capital și compania Berkshire Hathaway a miliardarului Warren Buffett, a compensat costurile mai mari ale transporturilor și mărfurilor prin reducerea cheltuielilor generale, dar măsurile au venit cu un preț.
”Investitorii s-au întrebat de ani de zile dacă măsurile extreme de reducere a costurilor impuse de 3G vor avea ca rezultat erodarea valorii brandului”, a declarat Ken Goldman, analist la JPMorgan.
”Credem că răspunsul a venit ieri, sub forma reevaluării în scădere a activelor intangibile cu 15 miliarde de dolari pentru brandurile Kraft și Oscar Mayer”, potrivit Goldman, care a redus ratingul companiei de la “overweight” (echivalent cu recomandarea cumpără” la ”neutru”.
CITEȘTE ȘI Brandul italian Camicissima intră pe piața din România cu trei magazineKraft a mai anunțat joi și o investigație din partea autorităților de reglementare, reducerea dividendelor și pierderi trimestriale.
Heinz a fuzionat cu Kraft în 2015, într-un acord coordonat de 3G, iar sub supravegherea fondului grupul a redus drastic costurile și a riscat să afecteze activitățile cele mai importante prin reducerea investițiilor în inovații și marketing.