Kraft Heinz, unul dintre cei mai mari producători de alimente din lume, și-a revizuit în scădere valoarea activelor cu 15 miliarde de dolari, informație care a provocat scăderea ațiunilor cu până la 28%, la un minim record, transmite Reuters.
Anunțul scoate în evidență stagnarea grupului și schimbarea gusturilor consumatorilor, care renunță la branduri consacrate în favoarea unor produse noi, a unor mărci private mai ieftine și a alimentelor neprocesate, arată news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Titlurile unor companii concurente au scăzut la rândul lor. Astfel, acțiunile General Mills, Conagra Brands, Unilever și Nestle au coborât cu 3%-6%.
Grupul Kraft Heinz, ai cărui acționari majoritari sunt fondul brazilian 3G Capital și compania Berkshire Hathaway a miliardarului Warren Buffett, a compensat costurile mai mari ale transporturilor și mărfurilor prin reducerea cheltuielilor generale, dar măsurile au venit cu un preț.
”Investitorii s-au întrebat de ani de zile dacă măsurile extreme de reducere a costurilor impuse de 3G vor avea ca rezultat erodarea valorii brandului”, a declarat Ken Goldman, analist la JPMorgan.
”Credem că răspunsul a venit ieri, sub forma reevaluării în scădere a activelor intangibile cu 15 miliarde de dolari pentru brandurile Kraft și Oscar Mayer”, potrivit Goldman, care a redus ratingul companiei de la “overweight” (echivalent cu recomandarea cumpără” la ”neutru”.
CITEȘTE ȘI Brandul italian Camicissima intră pe piața din România cu trei magazineKraft a mai anunțat joi și o investigație din partea autorităților de reglementare, reducerea dividendelor și pierderi trimestriale.
Heinz a fuzionat cu Kraft în 2015, într-un acord coordonat de 3G, iar sub supravegherea fondului grupul a redus drastic costurile și a riscat să afecteze activitățile cele mai importante prin reducerea investițiilor în inovații și marketing.