Kraft Heinz și-a reevaluat în scădere activele cu 15 miliarde de dolari; acțiunile au scăzut la un minim record

Kraft Heinz și-a reevaluat în scădere activele cu 15 miliarde de dolari; acțiunile au scăzut la un minim record
scris 23 feb 2019

Kraft Heinz, unul dintre cei mai mari producători de alimente din lume, și-a revizuit în scădere valoarea activelor cu 15 miliarde de dolari, informație care a provocat scăderea ațiunilor cu până la 28%, la un minim record, transmite Reuters.

Anunțul scoate în evidență stagnarea grupului și schimbarea gusturilor consumatorilor, care renunță la branduri consacrate în favoarea unor produse noi, a unor mărci private mai ieftine și a alimentelor neprocesate, arată news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Acțiunile Kraft Heinz au scăzut vineri cu până a 28%, la un minim de 34,51 dolari pe unitate, ștergând circa 17 miliarde de dolari din capitalizarea de piață a companiei.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Titlurile unor companii concurente au scăzut la rândul lor. Astfel, acțiunile General Mills, Conagra Brands, Unilever și Nestle au coborât cu 3%-6%.

Sorin Mititelu, Optimus Fintech: Băncile sunt sub concurența companiilor fintech inclusiv pe partea de creditare retail. Dacă nu ești bancă suficient de mare, mai bine te transformi în IFN CITEȘTE ȘI Sorin Mititelu, Optimus Fintech: Băncile sunt sub concurența companiilor fintech inclusiv pe partea de creditare retail. Dacă nu ești bancă suficient de mare, mai bine te transformi în IFN

Grupul Kraft Heinz, ai cărui acționari majoritari sunt fondul brazilian 3G Capital și compania Berkshire Hathaway a miliardarului Warren Buffett, a compensat costurile mai mari ale transporturilor și mărfurilor prin reducerea cheltuielilor generale, dar măsurile au venit cu un preț.

”Investitorii s-au întrebat de ani de zile dacă măsurile extreme de reducere a costurilor impuse de 3G vor avea ca rezultat erodarea valorii brandului”, a declarat Ken Goldman, analist la JPMorgan.

”Credem că răspunsul a venit ieri, sub forma reevaluării în scădere a activelor intangibile cu 15 miliarde de dolari pentru brandurile Kraft și Oscar Mayer”, potrivit Goldman, care a redus ratingul companiei de la “overweight” (echivalent cu recomandarea cumpără” la ”neutru”.

Brandul italian Camicissima intră pe piața din România cu trei magazine CITEȘTE ȘI Brandul italian Camicissima intră pe piața din România cu trei magazine

Kraft a mai anunțat joi și o investigație din partea autorităților de reglementare, reducerea dividendelor și pierderi trimestriale.

Heinz a fuzionat cu Kraft în 2015, într-un acord coordonat de 3G, iar sub supravegherea fondului grupul a redus drastic costurile și a riscat să afecteze activitățile cele mai importante prin reducerea investițiilor în inovații și marketing.

viewscnt
Afla mai multe despre
kraft
heinz
3g capital
berkshire hathaway
warren buffett