Huawei România a avut în 2018 venituri din vânzări de 450 milioane de dolari, iar în ultimii cinci acest indicator a depășit 1,2 miliarde de dolari, a anunțat compania. În ultimii trei ani, volumul de achiziții din piața locală a ajuns la 150 milioane de dolari, iar taxele plătite către bugetul statului au fost de 75 milioane de dolari, din care 24 milioane de dolari în 2018.
La sfârșitul anului trecut, subsidiara locală a Huawei avea 2.053 angajați, din care 81% sunt români. Compania are parteneriate cu peste 25 de companii majore și se estimează că a creat peste 1.500 de locuri de muncă în mod direct, alături de alte 3.500 create în mod indirect, prin intermediul firmelor colaboratoare.
În 2003, Huawei Technologies a început să activeze pe piața de telecom în România. După 4 ani a fost înființat Huawei România. În decurs de 15 ani, gigantul chinez și-a stabilit birourile locale, Centrul Comun de Contabilitate Europeană și Centrul Global de Servicii.
Subsidiara locală a grupului chinez este partenerul strategic al marilor operatori de servicii mobile și fixe din România - Vodafone, Orange, Telekom și RCS&RDS.
De-a lungul timpului, soluțiile Huawei au contribuit la dezvoltarea mai multor proiecte semnificative pentru piața telecom din România, cum ar fi proiectul de RAN-Sharing pentru Vodafone (optimizarea rețelelor 3G și 4G), proiectul IP Call pentru Telekom România, proiectul LTE pentru Orange (construcția rețelei 4G și amenajarea rețelei 3G), proiecte de acces la rețea broadband și construcția rețelei wireless pentru RDS & RCS și proiectul național Ro-Net.