Grupul american Google poartă discuții cu constructorul auto american Ford Motor Co pentru a ajuta compania de Internet să facă progrese cu proiectul său privind mașinile fără șofer, informează publicația Automotive News citând surse din apropierea discuțiilor, transmite Reuters.
Dacă se va ajunge la un acord, cel mai probabil acesta ar urma să fie anunțată în mod oficial cu ocazia salonului Consumer Electronics Show care este programat în prima săptămână a lunii ianuarie, la Las Vegas.
Un purtător de cuvânt al Google a declarat că firma nu dorește să facă comentarii cu privire la speculații, însă o serie de oficiali ai Google au confirmat că grupul poartă discuții cu mai mulți constructori auto.
Proiectul a fost detaliat aici de Google.
La începutul acestui an, Google a inițiat discuțiile cu majoritatea marilor constructori auto din lume și a început să pună la punct o echipă de furnizori care să îi permită să accelereze proiectul care vizează lansarea pe piață, până în anul 2020, a unor automobile complet autonome. În luna iunie, Google a început testele cu un prototip de automobil autonom de concepție proprie, pe drumurile din jurul sediului său din Mountain View.
La rândul său, Bloomberg a informat, în urmă cu câteva zile, că Google vrea să facă din divizia sa de mașini "fără șofer" o afacere separată sub marca Alphabet Inc.
Multe companii din domeniul auto, printre care Ford, Toyota sau BMW, investesc în mașinile fără șofer, iar acestora li se alătură și companii de top din domeniul tehnologiei, cum sunt Google sau Uber.
De asemenea, au existat zvonuri că Apple ar construi o mașină fără șofer, dar acestea au fost infirmate. Potrivit reprezentanților companiei, Apple ar urma să lanseze în 2019 un autovehicul electric, dar nu cu pilotare automată.
În România, Ford a început producția la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici și primul autovehicul românesc de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a demarat la Craiova și producția motorului EcoBoost.
Sursa:Agerpres