Electrolux România pierde definitiv în dosarul privind practici anticoncurențiale. Litigiul a început în 2014

Electrolux România pierde definitiv în dosarul privind practici anticoncurențiale. Litigiul a început în 2014
scris 20 iun 2022

Electrolux România a pierdut definitiv procesul prin care a urmărit anularea unei amenzi aplicată de Consiliul Concurenței în ianuarie 2014 pe motiv că, alături de ale 13 firme, ar fi încheiat înțelegeri anticoncurențiale în cadrul campaniilor de tip buy-back, arată date Profit.ro.

Înainte de a fi prezenttă aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Dosarul a fost înregistrat în 2014, iar prima sentință a fost pronunțată de Curtea de Apel București în noiembrie 2015, prin care sancțiunea a fost anulată.

Urmărește-ne și pe Google News

În luna mai 2018, Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a casat sentința și a trimis dosarul spre rejudecare la Curtea de Apel București, care a respins cererea Electrolux în data de 12 martie 2019.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Majoritatea tour-operatorilor se așteaptă la un flux mai mare de turiști. Cresc prețurile, de la bilete de avion la hotel și mâncare CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Majoritatea tour-operatorilor se așteaptă la un flux mai mare de turiști. Cresc prețurile, de la bilete de avion la hotel și mâncare

Acum, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins definitiv apelul Electrolux România.

În ianuarie 2014, Consiliul Concurenței a anunțat că a sancționat cu amenzi în sumă de 56,5 milioane de lei (12,7 milioane de euro) un număr de 14 companii din domeniul vânzării de electronice și electrice, cu acuzația de încheiere de înțelegeri anticoncurențiale în cadrul campaniilor de tip buy-back.

Canadienii de la Celestica în 2021: recul al afacerilor în România, pierderea a crescut de peste 11 ori CITEȘTE ȘI Canadienii de la Celestica în 2021: recul al afacerilor în România, pierderea a crescut de peste 11 ori

Companiile sunt membre ale asociațiilor ROREC și ECOTIC, iar sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației pe piețele comercializării de echipamente electrice și electronice (EEE) și a gestionării deșeurilor acestora (DEEE).

Astfel, opt companii membre ROREC au fost amendate cu aproape 48 milioane de lei (10,8 milioane de euro) pentru că ar fi fixat în comun discounturi și ar fi asigurat controlul vânzărilor produselor lor în campaniile de buy-back, prin alocarea bugetului aferent proporțional cu cotele de piață preexistente ale companiilor membre ale asociației.

În acest fel, nu s-ar fi urmărit maximizarea numărului de deșeuri colectate, ci ar fi fost menținute cotele de piață ale companiilor prin subvenționarea discounturilor.

Tranzacție - Romania Business Consult, cel mai mare integrator de soluții IT pentru FMGC, preia un producător software CITEȘTE ȘI Tranzacție - Romania Business Consult, cel mai mare integrator de soluții IT pentru FMGC, preia un producător software

Cele opt companii membre ROREC sancționate de Consiliul Concurenței sunt Arctic, cu 24 milioane de lei, Electrolux România - 9,8 milioane de lei, Philips Romania - 5 milioane de lei, Whirlpool Romania - 3,4 milioane de lei, Indesit Company Magyarorszag - 2,66 milioane de lei BSH Electrocasnice - 1,4 milioane de lei, Gorenje Romania - 1,04 milioane de lei și Candy Hoover Romania - 440.426 lei.

În cadrul aceleiași investigații, șase companii membre ale asociației ECOTIC au fost sancționate cu 8,6 milioane de lei (1,9 milioane de euro) cu acuzația de stabilire a unei înțelegeri anticoncurențiale prin crearea unui mecanism similar cu cel al asociației ROREC în cadrul campaniilor de tip buy-back inițiate în februarie 2009.

Companiile membre Ecotic sancționate de Consiliul Concurenței sunt Agis Computer - 3,2 milioane de lei, Gemini - 1,43 milioane de lei), Scop Computers - 3 milioane de lei, Maguay Impex - 756.710 lei, Panasonic Marketing Europe Wiesbaden Germania - 209.597 lei și CG&GC Intelligent Technology - 13.500 lei.

Ministerul Sănătății semnează, după 2 ani de la declanșarea licitației, mega-contractul pentru medicamente oncologice. Oportunitățile pieței vor fi anunțate la Profit Health Forum, deschis de ministru CITEȘTE ȘI Ministerul Sănătății semnează, după 2 ani de la declanșarea licitației, mega-contractul pentru medicamente oncologice. Oportunitățile pieței vor fi anunțate la Profit Health Forum, deschis de ministru

"Consiliul Concurenței a constatat că, în cadrul întâlnirilor ROREC, opt companii fondatoare ale asociației au stabilit și au practicat aceleași discounturi de 15% în cazul electrocasnicelor mari și de 20% în cazul electrocasnicelor mici, la comercializarea produselor lor, în cadrul campaniilor de tip buy-back derulate în perioada 2008-2009. De asemenea, ele au stabilit ca din încasările din timbrul verde să fie alocate procente proporționale cu cotele de piață ale fiecărei companii pentru finanțarea discounturilor din acțiunile de buy-back", se arăta într-un comunicat al Consiliului Concurenței din 16 ianuarie 2014.

Conform legislației în vigoare, timbrul verde este aplicat la comercializarea unui EEE nou și are un nivel fix pe categorie de produse. Nivelul timbrului verde este independent de marcă, greutate, volum sau preț de vânzare și depinde de capacitatea de reciclare a echipamentului respectiv.

"În cadrul acțiunilor de buy-back, un discount procentual nu poate fi justificat economic deoarece conduce la un cost de colectare diferit pentru același tip de deșeu. În urma consultărilor cu Ministerul Mediului și cu Agenția Națională pentru Protecția Mediului am stabilit că asociația ar fi trebuit să deconteze o sumă fixă pe tip de deșeu, fără a prestabili bugetul ce revine fiecărei companii. În felul acesta, companiile s-ar fi putut concurat prin discounturi suplimentare, iar consumatorul ar fi fost cel care decidea nivelul vânzarilor în acțiunile de buy-back", a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, în comunicatul instituției transmis la acea dată.

ULTIMA ORĂ Cu acordul Guvernului, Senatul a aprobat legea pentru serviciile de ridesharing: Platforme ca Uber și Taxify vor trebui înregistrate fiscal în România și vor raporta cursele autorităților. Va fi impusă taxă anuală CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Cu acordul Guvernului, Senatul a aprobat legea pentru serviciile de ridesharing: Platforme ca Uber și Taxify vor trebui înregistrate fiscal în România și vor raporta cursele autorităților. Va fi impusă taxă anuală

Potrivit directivelor europene în domeniul mediului, toți producătorii și importatorii care introduc pe piață echipamente electrice și electronice sunt obligați să organizeze colectarea, valorificarea și reciclarea deșeurilor acestora fie individual, utilizând propriile resurse, fie prin transferarea acestor responsabilități, pe bază de contract, către operatorul economic legal constituit.

ROREC este o organizație colectivă, non-profit, care reunește principalii producători și importatori de electrocasnice din România, care dețin peste 70% din totalul pieței. În conformitate cu legislația din domeniu, ROREC s-a constituit pentru a prelua de la producători responsabilitatea privind colectarea, reutilizarea, reciclarea și valorificarea DEEE.

ECOTIC este o organizație colectivă, non-profit, constituită în vederea preluării responsabilității producătorilor privind colectarea, reutilizarea, reciclarea și valorificarea DEEE, grupând principalii producători și importatori de produse electronice și IT din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
electrolux
consiliul concurentei
litigiu
amenda
sentinta
magistrati