Vola.ro, cea mai mare agenție de turism online din România, estimează pentru anul în curs un volum al vânzărilor de circa 80 de milioane de euro, în creștere cu 30% față de anul precedent. Din punct de vedere al cifrei de afaceri raportată la Ministerul Finanțelor, care presupune în cazul Vola doar comisioanele tranzacțiilor intermediate, agenția a înregistrat în primul semestru 4,2 milioane de euro, cu 18,5% mai mult decât în primele șase luni din anul trecut.
Pentru întregul an 2018 Vola estimează o cifra de afaceri de 8,6 milioane de euro și un volum al tranzacțiilor intermediate de 80 milioane de euro. "În contextul investițiilor în marketing și tehnologie, dar și al insolvenței sau ieșirii de pe piață a unor competitori (Paravion, Tripsta) suntem într-o continuă consolidare a cotei de piață și, în 2018, estimăm o creștere de peste 30%.Pentru finalul anului, ne pregătim să simplificăm procesul achiziției de servicii turistice prin inovații tehnologice”, a declarat Daniel Truică, CEO și unul dintre fondatorii Vola.ro.
În vara anului trecut, Paravion, cea mai mare agenție de turism online din România, a intrat in insolvență. De asemenea, Profit.ro a anunțat recent că grupul de turism Tripsta, care controlează Travelplanet24 și Airtickets, își suspendă activitatea și închide biroul din România.
Luna mai a adus Vola.ro un avans de 21,3% față de aceeași perioada a anului anterior, iar iunie a adus o creștere de 32%. În mai 2018, Vola.ro a înregistrat peste 32.000 bilete de avion vândute, fiind pentru prima dată când s-a depășit pragul lunar de 30.000 de bilete.
Până la finalul anului 2018, Vola.ro estimează că va avea o creștere de peste 30% față de 2017 Echipa Vola.ro are în prezent 100 de angajați, cel mai numeros departament fiind cel de Relații cu Clienții. Vola.ro a vândut în acest an peste 170.000 de bilete de avion. Cel mai ieftin bilet de avion a costat doar 6 euro de persoană, iar destinația călătoriei a fost Bruxelles. Cel mai scump bilet de avion în prima jumătate a anului a costat aproape 6.000 de euro și a avut ca destinație Washington. Rezervarea cea mai scumpă a costat aproape 10.000 euro și a inclus 4 bilete de avion cu destinația finală Toronto.
Cea mai solicitată destinație pentru biletele de avion cumpărate pe Vola.ro în prima jumătate a anului rămâne București, urmată de Londra, Cluj, Iași, Milano, Roma, Bruxelles și Paris. O creștere dinamică au înregistrat destinațiile Israel, Cipru dar și Canada. Prețul mediu pentru biletele interne a fost de 94 euro și pentru biletele externe a fost de 160 euro.
"Prezența companiilor low cost și creșterea numărului de zboruri au generat o efervescență pe principalele aeroporturi din România. În ceea ce privește vacanțele estivale, românii sunt în căutarea unor noi destinații pe lângă cele deja consacrate. Noile opțiuni care au reieșit din statisticile noastre sunt Israel – Tel Aviv și Cipru” a declarat Claudia Tocilă, Marketing Manager Vola.ro.
În 2017, Vola.ro a avut o cifră de afaceri de aproximativ 6.65 milioane de EUR și a înregistrat un total de tranzacții intermediate de peste 60 de milioane de euro.