Vânzările electro/IT au crescut cu 9,5% în trimestrul al treilea, la 534 milioane euro

Vânzările electro/IT au crescut cu 9,5% în trimestrul al treilea, la 534 milioane euro
scris 25 nov 2015

Vânzările de bunuri de folosință îndelungată au urcat cu 9,5% în trimestrul al treilea, comparativ cu perioada similară din 2014, la o valoare 534 milioane euro, contribuția la această creștere venind în mare parte din telecom, potrivit studiului GfK Temax.

Cel de-al treilea trimestru al anului 2015 a depășit performanța in primul trimestru (445 milioane euro) si din al doilea ( 449 milioane euro).

Urmărește-ne și pe Google News

La rezultatul pozitiv au contribuit și sectoarele de electrocasnice mari și mici, dar și electronice. În schimb, sectorul foto, cel IT precum și imprimantele, multifuncționalele și consumabilele au scăzut în valoare.

În primele nouă luni, piața a atins 1,42 miliarde euro, în creștere cu 10% față de ianuarie-septembrie 2014.

“Până acum, 2015 a fost caracterizat de activități promoționale intense, ce au contribuit la creșterile pieței bunurilor de folosință îndelungată. Va fi interesant de urmărit dacă, în acest context, vânzările de Black Friday și de Crăciun le vor depăși pe cele înregistrate anul trecut, în aceeași perioadă”, notează GfK.

Piața telecom și-a continuat performanța puternică în al treilea trimestru al lui 2015, cu o creștere de aproape 24% față de trimestrul trei al anului trecut, având o cifră de afaceri de 176 de milioane de euro. Smartphone-urile cu diagonale mari și tehnologie 4G și-au continuat performanța bună de până acum. Această evoluție pozitivă a fost acompaniată de creșterea importanței în vânzări a smartphone-urilor premium. De asemenea, accesoriile pentru telefoane mobile – în special căști - au contribuit la creșterea pieței telecom.

Și vânzările de electrocasnice mari au înregistrat o rată de creștere de două cifre (aproximativ 11%) în trimestrul analizat, până la o valoare de 127 milioane euro – cu 12 milioane euro mai mult. Creșterea a fost dată de vânzări sezoniere ale aparatelor frigorifice (frigidere și con-gelatoare), dar și de electrocasnicele încorporabile care au continuat trendul ascendent. Piața mașinilor de spălat a încetinit, având o rată de creștere de o singură cifră în al treilea trimestru al anului.

Televizoarele și piața audio au fost motoarele de creștere pentru electronice în al treilea trimestru din 2015, acest sector înregistrând o creștere de peste 3%, la 74 milioane euro.

Piața televizoarelor și-a revenit după evoluția negativă din trimestrul doi, cu o rată de creștere de o cifră. Aceasta se datorează vânzărilor de televizoare cu diagonale mari, celor cu ecran UHD, dar și celor de tip Smart TV.

Cererea pentru produsele audio a crescut cu rate de două cifre pentru produse precum boxe sau boxe cu andocare.

După un început de an bun, în al treilea trimestru electrocasnicele mici și-au încetinit ritmul de creștere, în special din cauza aspiratoarelor care au avut cel mai mult de suferit. Motivul ce stă la baza acestei evoluții îl reprezintă creșterea vânzărilor de aspiratoare cilindrice în trimestrul trei din 2014, atunci când consumatorii au achiziționat aspiratoare cu putere mare, înaintea intrării în vigoare a legislației UE, arată GfK.

Anumite produse premium din cadrul aparatelor de bucătărie și de îngrijire personală au continuat să înregistreze creșteri importante.

Piața IT a înregistrat o valoare de 104 milioane de euro în al treilea trimestru al acestui an, cu o ușoară scădere în vânzări de sub 1%. Tabletele au avut o rată de scădere de două cifre, ce a influențat întregul sector. Reducerea vânzărilor a venit, în principal, din dimensiuni mici (mai puțin de 8 inchi).

Desktop-urile, calculatoarele portabile, monitoarele, dar și segmentul de mouse-uri și tastaturi, au raportat creșteri ale cererii. În perioada iulie-septembrie, consumatorii români au preferat laptopuri echipate cu procesoare performante.

Echipamentele de printare au urmat un trend pozitiv, cu o rată de creștere de 3%. În principal, aceasta s-a datorat vânzărilor de echipamente multifuncționale. Tonerele au scăzut cu o rată de două cifre și au avut cel mai mare impact asupra evoluției pieței de consumabile. În al treilea trimestru al 2015, valoarea acestui sectorul a atins 14 milioane de euro, în scădere cu aproape 5 procente comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Comparativ cu iulie-septembrie, piața foto din România a scăzut cu 23% în trimestrul al treilea din 2015, până la o valoare totală de 6 milioane de euro.

GfK Temax este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată.

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
electroit
vanzari