Vânzările de fructe și legume în piețele din țară, dar și în lanțurile de magazine, au scăzut cu aproximativ 30% comparativ cu toamna anului trecut, românii preferând din ce în ce mai mult să cumpere mâncăruri gata preparate și conserve, a declarat, pentru Profit.ro, Aurel Tănase, directorul executiv al Organizației Interprofesionale Legume-Fructe Prodcom.
"Explicația e că se reorientează oamenii și consumă tot mai mult conserve. Această piață s-a dezvoltat foarte mult, pentru că în ultimii ani s-au investit în fabricile de conserve peste 150 de milioane de euro. Gospodinele au tendința acum să ia din magazin produse gata făcute, realizând că e mai eficient așa decât să cumpere legume și să facă mâncare", a mai spus el.
Radu Timiș, președintele Asociației Române a Cărnii a declarat, pentru Profit.ro, că piața de ready meal (produse gata preparate), care include atât mâncăruri din carne, cât și diverse salate la caserolă, s-a majorat în acest an cu peste 20%.
În consecință, vânzările de legume și fructe s-au redus în acest an, iar declinul s-a adâncit din toamnă.
"Nu se vând. E o vânzare foarte mică, iar prețurile au coborât sub așteptări. În august și septembrie prețurile au scăzut cu 10-15% față de aceeași perioadă a anului trecut", a spus Tănase.
El afirmă că producătorii "sunt foarte supărați" pentru că nu-și acoperă costurile. "Adică dacă te duci în piețe, plâng ăștia toți", a completat el.
Tănase susține că declinul se înregistrează nu doar în piețe, ci și în supermarketuri. Totodată, vânzările s-au diminuat atât la fructele și legumele autohtone, cât și la cele de import.