Vânzările de legume și fructe proaspete scad cu 30%. Gospodinele, cucerite de conserve și mâncăruri gata preparate

Vânzările de legume și fructe proaspete scad cu 30%. Gospodinele, cucerite de conserve și mâncăruri gata preparate
scris 30 sep 2015

Vânzările de fructe și legume în piețele din țară, dar și în lanțurile de magazine, au scăzut cu aproximativ 30% comparativ cu toamna anului trecut, românii preferând din ce în ce mai mult să cumpere mâncăruri gata preparate și conserve, a declarat, pentru Profit.ro, Aurel Tănase, directorul executiv al Organizației Interprofesionale Legume-Fructe Prodcom.

"Explicația e că se reorientează oamenii și consumă tot mai mult conserve. Această piață s-a dezvoltat foarte mult, pentru că în ultimii ani s-au investit în fabricile de conserve peste 150 de milioane de euro. Gospodinele au tendința acum să ia din magazin produse gata făcute, realizând că e mai eficient așa decât să cumpere legume și să facă mâncare", a mai spus el.

Urmărește-ne și pe Google News

Radu Timiș, președintele Asociației Române a Cărnii a declarat, pentru Profit.ro, că piața de ready meal (produse gata preparate), care include atât mâncăruri din carne, cât și diverse salate la caserolă, s-a majorat în acest an cu peste 20%.

În consecință, vânzările de legume și fructe s-au redus în acest an, iar declinul s-a adâncit din toamnă.

"Nu se vând. E o vânzare foarte mică, iar prețurile au coborât sub așteptări. În august și septembrie prețurile au scăzut cu 10-15% față de aceeași perioadă a anului trecut", a spus Tănase.

El afirmă că producătorii "sunt foarte supărați" pentru că nu-și acoperă costurile.  "Adică dacă te duci în piețe, plâng ăștia toți", a completat el.

Tănase susține că declinul se înregistrează nu doar în piețe, ci și în supermarketuri. Totodată, vânzările s-au diminuat atât la fructele și legumele autohtone, cât și la cele de import.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
fructe
legume
scadere vanzari