Vânzările Carrefour, cel mai mare retailer din Franța, au crescut cu 2,9% în primul semestru, la 36,3 miliarde de euro, și au confirmat estimările analiștilor, relatează Bloomberg.
Urmărește-ne și pe Google News
În Europa vânzările au fost stabile, fiind afectate de condițiile dificile din piață, în timp ce pe piețele emergente au consemnat o creștere de 10%.
Profitul operațional din activități continue a urcat cu 5,3% la curs valutar constant, la 705 milioane de euro, depășit așteptările analiștilor, de 683,5 milioane de euro. În urma rezultatelor, Carrefour a menținut estimările pentru ansamblul anului, de creștere a fluxului de capital și a investițiilor, între 2,5-2,6 miliarde de euro.
În aprilie, directorul financiar Pierre-Jean Sivignon a declarat că profitul de 2,5 miliarde de euro anticipat de analiști este rezonabil. Concurența de pe piața franceză, pierderile din China și înrăutățirea condițiilor în Europa și Brazilia au afectat acțiunile Carrefour.
Titlurile Carrefour au scăzut cu 23% în ultimul an, peste declinul de 17% înregistrat de componenta de retail a indicelui Stoxx 600.
Profitul peste așteptări din primul semestru va îmbunătăți încrederea în planul directorului general Georges Plassat de a redresa Carrefour, prin modernizarea magazinelor și suplimentarea punctelor de colectare a comenzilor online în Franța.
Carrefour deține la nivel global 11.687 de magazine.