Studiu: Teama de eșec, principalul impediment pentru femeile din România în deschiderea unei afaceri

Studiu: Teama de eșec, principalul impediment pentru femeile din România în deschiderea unei afaceri
scris 1 dec 2015

Aproape o treime dintre femeile din România intenționează să înceapă o afacere în următorii trei ani, cea mai ridicată rată din Uniunea Europeană, însă teama de un eventual eșec împiedică mai mult de jumătate dintre femei să pornească pe drumul antreprenoriatului, arată cel mai recent studiu referitor la femeile antreprenor realizat de Babson College din SUA.

Spre comparație, doar 41% dintre bărbații români cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani se tem de un eșec în cazul lansării unei afaceri, potrivit studiului, care analizează datele pe 2014 din 81 de state.

Urmărește-ne și pe Google News

La nivelul intențiilor exprimate privind deschiderea unei afaceri, 40% dintre bărbații din România vor să înceapă o afacere în următorii trei ani, față de 29% dintre femei.

Și asta în pofida faptului că România se situează pe primul loc în UE în funcție de numărul femeilor care intenționează să își deschidă propria firmă. În Italia, de exemplu, doar 11% dintre femeile intervievate au spus că analizează înființarea unei afaceri, în timp ce în state precum Germania, Spania și Belgia, procentajul coboară spre 8%.

Principalul motiv pentru care românii vor să înceapă o afacere este, atât în cazul femeilor (70%), cât și în cel al bărbaților (70,5%), indentificarea unei noi oportunități în piață.

Aproape 40% dintre femeile din România cred că au expertiza, abilitățile și experiența necesare să pornească la drum pe cont propriu, procentaj egal cu cel din Polonia și Croația și peste nivelul consemnat de Ungaria (31%). Pe de altă parte, bărbații români sunt mai încrezători în abilitățile de antreprenor, 59% dintre respondenți afirmând că au capacitatea necesară pentru a înființa o afacere.    

Potrivit studiului, femeile sunt mai inovatoare în afaceri decât bărbații, însă sunt mai puțin dispuse să se extindă pe piețele internaționale. Astfel, 19% dintre femeile antreprenor din România se concentrează pe dezvoltarea de produse noi, față de doar 16% dintre bărbați. Totodată, 28% dintre femei vor să se extindă pe plan extern, comparativ cu 31% dintre bărbați.

viewscnt
Afla mai multe despre
babson college
femei antreprenor
afaceri
studiu