Din cele 1,4 milioane de companii înregistrate în România, 9% sunt deținute de cupluri și au o cifră medie de afaceri de 659.000 de lei, potrivit unui studiu Creditinfo, companie specializată în furnizarea produselor și serviciilor de management al riscului comercial.
Din cele peste 1,4 milioane de companii înregistrate în România, peste 121.000 sunt deținute de persoane de sex opus, care au același nume și o diferență de vârstă de maximum 10 ani, conform studiului.
Media angajaților este de 3,7 pentru fiecare dintre aceste companii, iar domeniul de activitate preferat de cuplurile care fac afaceri împreună este comerțul, în special vânzarea de produse alimentare, băuturi și tutun, respectiv lucrările de construcție a cladirilor rezidențiale și nerezidențiale.
În general, companiile deținute de cupluri reprezintă principala sursă de venit a acelor familii, comparativ cu companiile unde doar un membru al familiei este implicat în afaceri, caz în care sursele de venit sunt diversificate.
„În afacerile de familie exista o tendință mai accentuată de a păstra o activitatea mai restrânsă, direct proporțională cu controlul direct asupra acesteia”, a declarat directorul general al Creditinfo, Aurimas Kacinskas.
Business-urile de cuplu din domeniul comerțului cu produse alimentare, băuturi și tutun înseamnă 14.486 unitati (11,8% din totalul afacerilor deținute de cupluri), au o cifră de afaceri cumulată de 4,9 miliarde lei, oferă locuri de muncă pentru 26.570 de angajati și generează profituri cumulate de peste 199 milioane lei.
Cele mai bune rezultate financiare în 2015 ale companiilor deținute de cupluri le au cele înregistrate în județele Ialomița, Galați și Satu-Mare.
Astfel, profitul mediu realizat de o companie deținută de cupluri din județul Ialomița este, în medie, de peste 90.000 lei.
La polul opus se află companiile deținute de cupluri din județul Caraș-Severin, cu un profit mediu de doar 25.000 de lei.