Economia mondială avansează într-un ritm mai lent decât cel preconizat de Fondul Monetar Internațional (FMI) și alte instituții financiare, potrivit șefului Maersk Group, operatorului celui mai mare transportator maritim pe segmentul de containere.
“Credem că avansul economiei globale încetinește. Schimburile comerciale sunt cu mult sub nivelul care s-ar observa în mod obișnuit raportat la actualele previziuni de creștere economică“, a declarat pentru Bloomberg directorul general al grupului danez, Nils Smedegaard Andersen.
Divizia maritimă a Maersk Group livrează circa 15% din cantitatea de mărfuri de consum transportată pe mare la nivel mondial.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
FMI a revizuit în scădere luna trecută estimările privind creșterea economiei globale, de la 3,3% la 3,1% în 2015 și de la 3,8% la 3,6% anul viitor, pe fondul evoluțiilor slabe din statele emergente cauzate de scăderea prețurilor la petrol și alte materii prime.
“Efectuăm propriile sondaje referitoare la indicatorii macroeconomici și estimăm o creștere sub cea prognozată (...), atât în 2015, cât și în 2016“, a spus Andersen.
Șeful Maersk a adăugat că încetinirea creșterii economiei globale este reflectată cel mai vizibil de evoluția comerțului dintre Asia și Europa, care a fost afectată puternic de deprecierea euro în fața dolarului american.
Cu toate acestea, nu sunt semne că economia globală s-ar îndrepta spre o nouă criză financiară, ca cea din 2008, a precizat Andersen.
“Observăm ceva oscilații pe fondul redistribuției care are loc în rândul exportatorilor și importatorilor de materii prime, însă acestea nu sunt în măsură să conducă la o criză. În momentul de față nu avem argumente pentru prezicerea unei noi crize“, potrivit lui Andersen.
Divizia transportatoare de containere a Maersk a raportat o scădere de 61% a profitului din trimestrul al treilea, la 264 milioane de dolari, pe fondul reducerii cererii de servicii de transport maritim la nivel mondial. Afacerile diviziei au scăzut cu 15%, la 6 miliarde de euro.
Maersk este cel mai mare grup din Olanda. Conglomeratul are activități în 130 de țări și are peste 89.000 angajați.