Retailerii electroIT au început anul în forță, cu extinderea rețelelor de magazine, pe fondul spațiului de creat de închiderile Domo, dar și al perspectivelor de creștere a pieței de profil din acest an. Altex a deschis, joi, un magazin în centrul comercial Vulcan din București, iar Flanco bifează, vineri, a treia deschidere de la începutul anului.
Noul magazin Altex este situat într-un spațiu care anterior fusese ocupat de Domo.
”Magazinele pe care le avem în capitală reprezintă unele dintre cele mai importante puncte de vânzare din rețeaua noastră, rețea care s-a extins considerabil începând de anul trecut, ca urmare a preluării și a altor spații deținute anterior de Domo sau investițiilor făcute în showroom-uri noi”, a declarat Dan Ostahie, CEO și proprietar al Altex.
Până în prezent, Altex a deschis magazine în locul Domo în: Cluj (amplasat în Polus Center), Constanța (Maritimo Shopping Center), Craiova (Centrul Comercial Electroputere Parc), Miercurea Ciuc (Piața Majlath G. Karoly), Pitești (Pitești Retail Park), Râmnicu Sărat (Centrul Comercial Victoria), Reghin, Târgoviște (în incinta magazinului Kaufland din str. Lt. Stancu Ion) și în București (AFI Palace Cotroceni și Vulcan).
Rețeaua Altex numără în prezent 85 de magazine și 2.000 de angajați. Dan Ostahie estima, în noiembrie, că afacerile grupului Altex vor ajunge la 450 milioane euro în 2015.
Flanco, deținut de omul de afaceri Iulian Stanciu, inaugurează vineri un nou magazin în Mioveni, fiind la a treia deschidere din acest an, după ce săptămâna trecută a inaugurat două magazine în Medgidia și Turnu Măgurele. Rețeaua ajunge, astfel, la 103 magazine la nivel național și peste 1.200 de angajați.
Până la finalul lunii iunie, compania va deschide încă 15 noi magazine.
CITEȘTE ȘI Proiect ANPC: Contractele de credit nu vor mai fi titluri executorii“Avem în plan ca până la jumătatea anului să ajungem la un total de 115 magazine în toată țara, ceea ce înseamnă o creștere mai mare decât în tot anul trecut, când am adăugat rețelei 11 locații noi. Rezultatele anului 2015 și creșterile de piață pe care le estimăm pentru 2016 ne determină să fim în continuare ambițioși”, a arătat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail.
Flanco a încheiat anul 2014 cu afaceri de 664 milioane lei (150 milioane euro).
Ultimii cinci ani au reprezentat pentru Domo o perioadă dificilă de restructurări, schimbări de management, de acționariat și o insolvență.
Compania s-a scindat în două firme: Family Home Concept (fosta Domo Retail) și Domo SRL. Prin crearea Family Home Concept, s-a dorit o reorganizare a societății și lansarea unui concept integrat de magazine, mobilă cu electrocasnice.
Family Home Concept a intrat în insolvență după probleme cu furnizorii și cu ANAF. Samsung Electronics România și Candy sunt printre furnizorii care au cerut insolvența acestei companii. Circa 100 de companii, furnizori ai Domo, sunt creditori în dosarul de insolvență.
Domo SRL nu este în insolvență, dar se află în plin proces de restructurare a activității și se va concentra pe păstrarea câtorva magazine și pe operațiunile online, declara, în noiembrie, directorul general al companiei, Thomas Klein.
Potrivit datelor de pe propriul website, rețeaua Domo mai numără 17 magazine, situate în București, Năvodari, Tulcea, Brăila, Buzău, Râmnicu Vâlcea, Slatina, Logoj, Petroșani, Făgăraș, Târgu Secuiesc, Vaslui, Carei, Sighetu Marmației, Bistrița și Iași. În 2014, în rețea erau circa 75 de magazine.
Vânzările electro-IT au urcat cu 9,5% în trimestrul al treilea al anului trecut, comparativ cu perioada similară din 2014, la o valoare de 534 milioane de euro, contribuția la această creștere venind în mare parte din telecom, potrivit studiului GfK Temax.