Registrul Auto Român a contactat conducerea reprezentanței Volkswagen în România și a cerut să îi fie transmisă, în cel mai scurt timp, lista tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparțin acestui grup și pentru care au fost folosite dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. Registrul verifică astfel dacă pe mașinile pentru care a acordat certificate de omolgare există astfel de dispozitive.
RAR a cerut și actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informații vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă.
Solicitarea a fost transmisă ca urmare a cererii Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate statele membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip.
”Registrul Auto Român va lua măsurile necesare în funcție de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate și va ține cont de măsurile administrative pe care autoritățile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen”, anunță RAR într-un comunicat.
Instituția arată că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa dețin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, și nu de către Registrul Auto Român, iar, conform legislației europene, răspunderea pentru asigurarea conformității producției revine constructorului și autorității care a emis omologarea.
În același timp, pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român precizează că a contactat titularii acestor certificate și a demarat o acțiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenței pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. RAR punctează faptul nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel.
Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale.
Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
În România, la cumpărarea unei mașini este achitat un timbru de mediu a cărui valoare este calculată și în funcție de emisiile poluante.