Alro Slatina, cel mai mare producător de aluminiu din Europa Continentală (exceptând Rusia și Peninsula Scandinavă) a înregistrat o cifră de afaceri de 1,1 miliarde lei (244 milioane euro) în prima jumătate a acestui an, în scădere față de nivelul înregistrat în prima parte a anului 2015, când a fost de 1,2 miliarde lei, în timp ce profitul net a scăzut cu peste 42%, la 39 milioane lei (8,6 milioane euro), de la 68 milioane lei în primul semestru al anului trecut, din cauza diminuării prețurilor la aluminiu pe bursele internaționale.
Compania a raportat un profit net ajustat de 64 milioane lei, în scădere cu 76,5%, față de 113 milioane lei în primele șase luni din 2015, a anunțat vineri compania.La rândul său, Grupul Alro a înregistrat vânzări de 1,2 miliarde lei în primele șase luni ale anului 2016, un nivel mai scăzut în comparație cu 1,28 miliarde lei înregistrate în primul semestru din 2015. Profitul net pentru prima parte a acestui an a fost de 35 milioane lei, de peste două ori mai mic, comparativ cu 84 milioane lei în perioada similară a lui 2015.
CITEȘTE ȘI Finanțele pregătesc schimbarea Consiliului de Administrație al CEC Bank, angajând un expert care să aleagă viitorii membri Aceste rezultate au fost influențate, în principal, de nivelul prețului aluminiului la Bursa de Metale din Londra care în primele șase luni a fost de aproximativ 1.544 dolari/tonă, față de 1.783 dolari/tonă, în primul semestru din 2015, se arată în raportul semestrial al Alro.“Alro a reușit să obțină rezultate pozitive în primul semestru din 2016, în ciuda presiunii prețului aluminiului care s-a situat sub nivelul de 1.600 dolari/tonă, combinată cu prime de conversie mai mici”, a declarat președintele Consiliului de Administrație al Alro, Marian Năstase.
Acesta precizează că în prima jumătate a acestui an Alro a majorat nivelul producției, iar în același timp a redus costurile totale și a crescut eficiența proceselor.
CITEȘTE ȘI Confesiunea unei menajere de luxVânzările de aluminiu au crescut în volum, atât în segmentul primar, cât și în segmentul produselor procesate, Alro înregistrând un total de 79.533 de tone de aluminiu primar vândute în primul semestru, în creștere cu aproape 10.900 de tone, comparativ cu perioada similară a anului 2015.
Vânzările de aluminiu procesat au atins aproape 42.000 tone în primele șase luni ale anului 2016, comparativ cu 39.629 de tone, în primele șase luni ale lui 2015. Nivelul mai ridicat al vânzările de aluminiu a determinat ajustarea producției care a înregistrat, de asemenea un volum în creștere.Producția de aluminiu primar a ajuns la aproape 138.000 de tone, în creștere de la 134.760 tone în prima parte a anului trecut. De asemenea, compania și-a crescut producția de aluminiu procesat cu 2.000 de tone.
Programul de investiții pentru 2016 se ridică la 53 milioane dolari și include creșterea capacității de prelucrare a deșeurilor a Turnătoriei Eco, pentru a ajunge la o capacitate de 90.000 de tone pe an, în creștere de la 60.000 tone/an.În plus față de investițiile în eficiență energetică, în 2016 Alro continuă să investească în extinderea portofoliului de clienți prin creșterea capacității de producție a Diviziei de aluminiu procesat (plăci tratate termic, produse placate), precum și asigurarea continuității și siguranței operațiunilor sale.
Alro este o subsidiară a Vimetco N.V., companie globală de aluminiu primar și procesat, integrată pe verticală. Alro este cel mai mare producător de aluminiu din Europa Continentală (exceptând Rusia și Peninsula Scandinavică), având o capacitate de producție instalată de 265.000 tone pe an.Principalele piețe de desfacere pentru produsele Alro sunt Germania, Ungaria, Polonia, Grecia și România. Compania are exporturi și în SUA și Asia.
Din Grupul Alro face parte producătorul de alumini Alro, producătorul de alumină Alum, Sierra Mineral Holdings I, Ltd. (producător de bauxită), procesatorul de produse extrudate Vimetco Extrusion, Conef, Global Aluminium Ltd. și Bauxite Marketing Ltd.Sursa: News.ro