Pe o piață internă cu populație în scădere, fermierul român este obligat, pentru a crește, să iasă la export, dar acolo se lovește de concurenți mult mai profitabili, cu costuri de producție mult mai mici, a declarat joi, la Profit Agribusiness forum Octavian Chihaia, directorul general al Monsanto pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Românii sunt buni observatori ai problemelor în agricultură și punctează de fiecare dată probleme care nu merg, dar le lipsește colaborarea, crede directorul Monsanto. El amintește de discuțiile care se fac de fiecare dată referitor la potențialul extraordinar a fermierului român, dar realitatea demonstrează că profitabilitatea acestuia este foarte scăzută.
Conferința a fost organizată cu sprijinul Carrefour, CEC Bank și Monsanto, cărora le mulțumim pentru participare
Costurile de producție în cazul fermierilor români, crede Chihaia, sunt mult mai mari decât ale celor din Uniunea Europeană, cu care concurează. "În România populația e în scădere, industria zootehnică nu reușește să crească, iar fermierul e prins la export cu concurență mult mai profitabilă", mai spune el.
Directorul Monsanto afirmă că există o piață hibridă de porumb și una de subzistență. În ceea ce privește prima dintre ele, șeful Monsanto susține că firma pe care o conduce are soluții pentru porumb care pot duce la producție de 20 de tone la hectar.