Președintele Ford Motor, Bill Ford, a acumulat, treptat, acțiuni la grup, mărindu-și controlul asupra producătorului de automobile fondat de străbunicul său, Henry, în 1903, transmite CNBC.
Spre deosebire de Elon Musk și alți directori generali care și-au vândut o parte din acțiunile companiilor lor pe măsură ce prețurile au crescut, Ford și-a dublat participația deținută la compania omonimă, în ultimul deceniu, informează News.ro.
Ford, în vârstă de 64 de ani, este cel mai mare acționar individual al companiei, cu 2,3 milioane de acțiuni comune ale Ford. Mai important, el este, de asemenea, cel mai mare deținător al acțiunilor de clasă B ale producătorului de automobile, care dețin super-drepturi de vot, permițând familiei Ford să păstreze controlul asupra companiei.
În timp ce acțiunile de clasă B reprezintă 2% din acțiunile Ford, ele controlează 40% din drepturile de vot. Bill Ford deține direct 16,1 milioane de acțiuni, sau 23%, din acțiunile de clasă B, care sunt disponibile doar membrilor familiei. Numărul acestora este de patru ori cele aproximativ 4 milioane de titluri, sau 5,7%, pe care le deținea în 2012, potrivit FactSet.
”Cred că este foarte important ca moștenirea familiei să continue. Ne oferă o față și poate o umanitate pe care multe alte companii nu o au.”
De la Satya Nadella, CEO-ul al Microsoft, la Jeff Bezos și Musk, directorii generali, fondatorii și alți oficiali din interiorul companiilor au vândut acțiuni în cel mai rapid ritm înregistrat vreodată, cu titluri în valoare de 69 de miliarde de dolari, deoarece creșterile imminente de taxe și prețurile ridicate ale acțiunilor i-au încurajat pe mulți să își încaseze profiturile.
Ford, a cărui miză a crescut prin munca sa în calitate de președinte al consiliului de administrație, a declarat că își păstrează acțiunile datorită ”încrederii sale extraordinare” în echipa de management a companiei, condusă de CEO-ul Jim Farley, pentru a îndeplini planul de redresare Ford+ al lui Farley, concentrându-se pe vehicule electrice și conectate.
Bill Ford a primit o compensație totală de 16 milioane de dolari de la Ford în 2020, care a venit într-o combinație de beneficii, numerar și acțiuni.
Ford a achiziționat luna trecută 412.500 de acțiuni suplimentare de clasă B, care sunt deținute într-un trust de familie. Mișcarea a venit la aproximativ o săptămână după ce a achiziționat aproape 2 milioane de acțiuni ordinare ale companiei prin exercitarea opțiunilor de acțiuni, dintre care unele urmau să expire.
În loc să încaseze din veniturile de 18 milioane de dolari pe care le-ar fi obținut din exercitarea opțiunilor, așa cum o fac majoritatea directorilor, Ford a plătit 20,5 milioane de dolari în numerar, precum și taxe, pentru a păstra acțiunile.
Ford, cu o capitalizare de 99,99 de miliarde de dolari, valorează acum mai mult decât rivalul General Motors, care este evaluat la aproximativ 90 de miliarde de dolari.
Conform planului Ford+ al lui Farley, compania se orientează puternic către vehiculele electrice, cu vehicule ca Mustang Mach E și Ford F-150 complet electric, precum și către servicii conectate, pentru a genera venituri recurente.
Compania se așteaptă la o marjă de profit ajustată înainte de dobânzi și impozite de 8% în 2023, mai devreme decât se așteptau mulți analiști.
”Comenzile pentru Mach-E și Lightning pur și simplu ne-au copleșit”, a spus Ford.
Ford deține direct aproximativ 20,3 milioane de acțiuni, inclusiv acțiuni restricționate, ordinare și de clasă B. Deținerile, care pot exclude unele trusturi, valorau mai mult de 500 de milioane de dolari la prețul de închidere de joi. Există 71 de milioane de acțiuni de clasă B în valoare de aproximativ 1,8 miliarde de dolari deținute de descendenții fondatorului companiei, Henry Ford.
Puterea de vot a familiei Ford scade odată ce acțiunile lor din clasa B scad sub aproximativ 60,8 milioane de dolari. Unii au criticat sistemul dual-share pentru că a permis în mod nedrept familiei să păstreze controlul asupra producătorului auto.
Ford a apărat în mod repetat structura dublă a acțiunilor, deoarece permite producătorului de automobile să se concentreze mai mult pe termen lung și să nu fie ”o altă corporație fără nume și fără chip”.
”Cred că este foarte important ca moștenirea familiei să continue. Ne oferă o față și poate o umanitate pe care multe alte companii nu o au”, a spus el.