Primul accident rutier în care a fost implicată o Dacia Spring s-a produs în Constanța, pe înserat, mașina electrică fiind lovită de o altă mașină. În urma impactului, Spring s-a răsturnat pe o parte.
Eventualele probleme de securitate ale modelului electric Dacia Spring sunt prezentate ca începând să se vadă în trafic, însă nu putem vorbi despre vulnerabilități tehnice, așa cum au făcut-o cei de la EuroNCAP, ci despre o posibilă stabilitate redusă, din cauza distribuției maselor, împreună cu o ridicare a centrului de greutate, prin înălțarea suspensiilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Primul eveniment mai sever în care a fost implicat un automobil Dacia Spring s-a produs în Constanța, mașina electrică fiind lovită lateral de un autoturism Opel Astra, într-un accident în care nu este clar cine a fost vinovat. În urma impactului, Dacia Spring s-a răsturnat pe o parte, oprindu-se pe o bordură, cu portierele de pe partea dreaptă. Accidentul a fost unul ușor, astfel că cele trei persoane aflate în autoturismele implicate nu au avut nevoie de îngrijiri medicale, potrivit ct100.ro.
După cum se știe, Dacia Spring are unele trăsături de crossover, printre acestea numărându-se garda la sol ridicată. Această setare a fost realizată de inginerii Renault prin supraînălțarea suspensiei cu câțiva centimetri, soluție care a determinat, inevitabil, ridicarea centrului de greutate al mașinii. Ținând cont de faptul că greutatea în sine este una redusă, prin dispariția angrenajului motor-cutie specific mașinilor cu motoare cu combustie, putem deduce de ce un Spring este indicat că se poate răsturna atât de ușor.
Reamintim că Dacia Spring a primit de la specialiștii EuroNCAP numai o stea, la testele de impact, însă rezultatul a fost generat de absența unor sisteme de asistență sofisticate, în comparație cu mașini mult mai scumpe.
Dacia a anunțat că a înregistrat în Europa 40.000 de comenzi pentru Spring, în România fiind deja livrate peste 3.000 de autoturisme.
SURSA FOTO: CT100.ro