Mai mult de 80% dintre cei care vor vizita Târgul de Turism al României, care se desfășoară în perioada 21-24 februarie la complexul Romexpo din București, vin pentru oferte speciale și chilipiruri pe care știu că le găsesc la acest eveniment, afirmă Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). El face aceste estimări bazându-se pe experiența anilor trecuți la târgurile de turism.
Chiar dacă perioada marilor reduceri early booking în turism a expirat la finalul lui ianuarie, cei care intră în agenții pot cumpăra vacanțe cu discounturi de până la 15%, potrivit patronatelor din turism. "Cei care vin la târgul de turism din primăvară, caută, însă, reduceri și mai mari, pe care știu sigur că le oferă agențiile și hotelurile cu ocazia acestei manifestații", afirmă Răducan.
El spune că majoritatea celor care vin la târg caută reduceri de peste 20-25%, pentru că turoperatorii fac anumite discounturi care se suprapun celor de early booking. "Peste 80% dintre vizitatorii târgului de turism vin pentru chilipiruri", estimează oficialul FPTR. Acesta consideră că taxa de intrare percepută de Romexpo pentru acest târg, de 20 de lei, este "foarte mare", în condițiile în care accesul la alte târguri costă doar jumătate, dar vizitatorii trec această sumă în dreptul cheltuielilor de vacanță. "Oamenii știu sigur că găsesc aceste reduceri dorite de ei la târg, așa că nu se sperie de suma mare de intrare", mai spune omul de turism.
Din analizele FPTR, majoritatea vizitatorilor la târg caută vacanțe de vară, însă de anul acesta s-a mutat ușor centrul de interes. În anii anteriori, majoritatea turiștilor căutau vacanțe în stațiunile externe, însă în ultima perioadă, de când au vouchere de vacanță care pot fi folosite doar intern, sunt foarte mulți care vor sejururi în țară.