Grupul MOL și-a majorat volumul vânzărilor retail de motorină în România cu aproape 15% în primele nouă luni ale acestui an, iar cele de benzină cu aproape 12%, potrivit rezultatelor trimestriale transmise vineri de către companie Bursei de Valori de la Budapesta.
Vânzările de motorină s-au situat la 355 kt în perioada ianuarie-septembrie 2016, comparativ 310 kt în intervalul similar al anului precedent. Volumul vânzărilor de benzină a avansat, la rândul său, de la 112 kt la 125 kt, în aceeași perioadă.
În al treilea trimestru al anului 2016, volumul vânzărilor retail de motorină a urcat cu circa 12%, de la 118 kt la 132 kt, în timp ce vînzările de benzină au crescut cu peste 9%, de la 43kt la 47 kt.
Profitul (înainte de dobânzi, deprecieri și amortizări, excluzând elementele excepționale și fluctuațiile de prețuri) al întregului Grup MOL a fost de 165 miliarde HUF (590 milioane USD). Având în vedere performanța din primele nouă luni (cu un rezultat operațional de 1,68 miliarde USD), MOL și-a îmbunătățit estimarea privind profitabilitatea la nivelul întregului an 2016, majorând nivelul previzionat al rezultatului operațional la circa 2,2 miliarde USD.
MOL a derulat, conform planificării, un program amplu de lucrări de mentenanță periodică la rafinăria Dunărea și la combinatul petrochimic Tiszaujvaros, ceea ce a avut o influență asupra rezultatelor segmentului Downstream (rafinare și marketing). Rezultatul operațional (CCS EBITDA) în acest segment a fost stabil comparativ cu trimestrul anterior, dar s-a situat sub nivelul record înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. Achizițiile Eni Ungaria și Eni Slovenia au început deja să contribuie la performanța diviziei Retail, care a obținut cel mai bun rezultat din istoria sa.
Producția de petrol și gaze a fost de 107 mii barili echivalent petrol (bep) pe zi în trimestrul al treilea, în creștere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, ca urmare a avansului producției de petrol. Pe ansamblul primelor 9 luni, producția medie a fost de 110 mii bep/zi, astfel că MOL este pe cale să atingă nivelul superior al intervalului țintit privind producția de hidrocarburi în acest an (105-110 mii bep/zi). Datorită creșterii producției și eforturilor permanente ale MOL în domeniul controlului costurilor, rezultatul EBITDA al segmentului Upstream (explorare și producție de hidrocarburi) a urcat cu 12%, aceasta fiind prima creștere consemnată după anul 2011.