Vânzările Coca-Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator al grupului american Coca Cola, au scăzut cu 1% în trimestrul al treilea, comparativ cu perioada echivalentă din 2015, la 571,6 milioane de navete. Totuși, în România, vânzările Coca-Cola HBC au crescut pentru al șaptelea trimestru consecutiv, se arată în raportul financiar al companiei.
Veniturile din vânzări ale Coca-Cola HBC au scăzut cu 1,9% în perioada menționată, la 1,75 miliarde de euro.
Volumele vândute pe piețele emergente au urcat cu 1,3%, la 290,6 milioane de navete, susținute în special de vânzările din România și Nigeria.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Creșterea volumelor vândute pe piețele emergente a fost de 1,3%, o îmbunătățire față de tendința din primul semestru datorată creșterii din Nigeria și România și încetinirii declinului pe piața din Rusia. În România, efectul reducerii TVA în iunie 2015, care a susținut creșterea vânzărilor timp de mai multe trimestre, s-a diminuat. În pofida efectului de bază nefavorabil, România a rămas pe un trend pozitiv, consemnând creșteri la toate categoriile de produse, cu excepția apei”, se arată într-un raport Coca-Cola HBC.
Deși volumele vândute pe piețele emergente au urcat, veniturile nete au scăzut cu 0,1%, la 741,7 milioane de euro, din cauza fluctuațiilor valutare. Excluzând variația cursurilor de schimb, veniturile au avansat cu 7,2%.
În vară, compania Coca-Cola HBC România și-a extins oferta de produse energizante, distribuind pe piața locală și Monster Energy, pe lângă marca Burn pe care o avea deja în portofoliu.
Coca-Cola HBC România a devenit importatorul și distribuitorul oficial pentru brand-ul Monster Energy, în urma unui acord global, conform căruia companiei Coca-Cola (The Coca-Cola Company) îi revine un procent de aproximativ 16,7% din capitalul producătorului de băuturi Monster, o investiție de 2,15 miliarde dolari.
Coca-Cola HBC deține trei fabrici în România, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.