Senatorul USR Remus Negoi i-a adresat ministrului Muncii Marius Budăi o interpelare referitoare la includerea în nomenclatorul ocupațiilor a categoriei ”specialiștilor în marketing online”, în care să fie încadrată și meseria de influencer, relatează News.ro.
”Când veți completa nomenclatorul de ocupații, veți ține cont de importanța adăugării unei noi categorii în cadrul grupei majore 2 – Specialiști în diverse domenii de activitate, categoria specialiștilor în marketing online, în cadrul acestei noi grupe încadrându-se meseria de influencer?”, a întrebat senatorul USR, invocând numeroasele dezbateri asupra necesității introducerii unor noi ocupații în cadrul nomenclatorului, ca urmare a apariței și dezvoltării instrumentelor și platformelor online în România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El propune și modul de completare a nomenclatorului.
”După grupa 2434 se introduce o nouă grupă, grupa 2435 cu următorul cuprins: 2435 - Specialist în marketing online - Publică material tip text, audio, video pe rețelele de socializare pe internet (Facebook, instagram, tik-tok, youtube etc.), având posibilitatea de a influența deciziile altor persoane, fie în achiziția de produse sau servicii, fie în alte aspecte ale vietii sociale sau personale”. 243501-Influencer”, afirmă parlamentarul.
Ministerul Muncii a răspuns, explicând cine poate solicita actualizarea Clasificării Ocupațiilor din România (COR), care este procedura, dar și faptul că denumirea ”specialist în marketing online” se regăsește în structura actuală COR ca ocupație de sine stătătoare.
”Potrivit prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, utilizarea Clasificării Ocupațiilor din România este obligatorie la completarea documentelor oficiale. Actualizarea acesteia se realizează la solicitarea celor interesați (denumiți utilizatori) sau în baza unor reglementări speciale, prin ordin comun al ministrului muncii și solidarității sociale și al președintelui Institutului Național de Statistică, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Utilizatori pot fi: organele administratiei publice centrale și locale, unitățile bugetare, operatorii economici, indiferent de forma de proprietate, organizațiile patronale, sindicale, profesionale și politice, fundatiile, asociațiile, persoanele fizice și juridice”, a transmis Ministerul Muncii.
De asemenea, conform răspunsului Ministerului Muncii, denumirea ”specialist în marketing online” se regăsește în structura actuală COR ca ocupație de sine stătătoare, având codul COR 243105 în grupa de bază 2431 Specialiști în publicitate și marketing, fiind introdusă prin Ordinul ministrului muncii și solidarității sociale și al președintelui Institutului National de Statistică nr. 644/351/2022 privind modificarea și completarea Clasificării ocupațiilor din România - nivel de ocupație (șase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale și al președintelui Institutului National de Statistică nr. 1.832/856/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 514/25.05.2022.
”În ceea ce privește actualizarea COR prin introducerea de noi ocupații, precizez că MMSS dă curs solicitărilor depuse în acest sens, numai pe baza documentațiilor complete și întocmite conform prevederilor Ordinului ministrului muncii și solidarității sociale și al președintelui Institutului Național de Statistică nr. 37/83/2022. Subliniez că, actualizarea COR se aprobă trimestrial sau ori de câte ori se impune prin ordin comun al ministrului muncii și solidarității sociale și al președintelui Institutului Național de Statistică, care se publică în Monitorul Oficial al României, partea 1”, se arată în răspunsul semnat de ministrul Marius Budăi.
Până în acest moment la nivelul Registraturii Generale a MMSS nu s-a înregistrat nicio solicitare de introducere în COR a ocupației influencer, conform Ministerului Muncii.
”Luând în considerare că piața muncii este dinamică și activitățile din mediul online din România sunt tot mai numeroase, utilizatorii se pot adresa MMSS cu solicitări de introducere în COR a noilor ocupații din acest domeniu, sens în care trebuie să depună la registratura generală, în format letric sub semnătură privată sau pot transmite în format electronic cu semnătură electronică calificată, o cerere și fișa descriptivă a ocupației respective, conform modelelor din Procedura de actualizare a COR”, explică ministerul.