McDonald’s vrea să deschidă, în următorii patru ani, peste 1.000 de restaurante în China și să transforme țara în a doua cea mai mare piață a lanțului fast food, a afirmat CEO-ul companiei, Steve Easterbrook, într-un interviu pentru Wall Street Journal.
În prezent, China este a treia piață ca mărime pentru McDonlad’s, după SUA și Japonia.
Potrivit lui Easterbrook, numărul de resaurante McDonald’s în China ar urma să crească de la 2.200 la 3.500 până în 2020. Planurile de extindere vin după ce, anul trecut, McDonald’s a anunțat închiderea a 350 de restaurante în China, Japonia și SUA.
Pentru a își atinge obiectivele, McDonald’s trebuie să depășească mai multe obstacole legate de percepția consumatorilor din China..
Clienții din China sunt tot mai interesați de menținerea sănătății și, totodată, din ce în ce mai mai puțin orientați spre alimentația de tip fast food. Potrivit unui studiu realizat de McKinsey, 51% dintre chinezi consumă produse de la restaurante fast food occidentale, în scădere de la 67% în 2012. Totodată, încrederea clienților din China în McDonlad’s a fost afectată de unele probleme legate de distribuție
Din acest motiv, McDonlad’s va lansa, anul acesta, meniuri care includ alimente considerate sănătoase, cum ar fi felii de măr, legume și brioșe din cereale multiple. În plus, McDonlad’s încearcă să atragă tinerii din China prin realizarea de comenzi și plăți de pe telefonul mobil.