Airbus Helicopters este gata să închida linia de asamblare de la Ghimbav, Brașov, dacă România nu va face o comandă de cel puțin 16 elicoptere militare multirol H215M, iar Bucureștiul trebuie să clarifice situația, în condițiile în care poartă negocieri intense cu americanii de la Bell Helicopters, a anunțat luni ziarul francez La Tribune, în contextul în care ministrul Apărării, Mihai Fifor, face o vizită oficială în Franța.
În cadrul vizitei sunt incluse și o întrevedere cu consilierul diplomatic al președintelui Emmanuel Macron, Philippe Étienne, fost ambasador al Republicii Franceze în România, și vizite la companiile franceze MBDA și Airbus Helicopter, scrie News.ro.
Această vizită ar putea clarifica intențiile României în ceea ce privește achiziția de elicoptere militare, în contextul în care poartă discuții cu Bell, potrivit publicației franceze.
Astfel, după Polonia, Airbus Helicopters are probleme și în România, în contextul în care Bucureștiul a tot amânat o decizie privind achiziția de elicoptere Airbus H215M, dar duce negocieri intense cu Bell pentru a cumpăra elicoptere de atac AH-1Z Viper și de transport tactic UH-1Y Venom, potrivit La Tribune.
CITEȘTE ȘI BNR: Comisia Europeană a cerut în mod constant întărirea independenței pentru banca centralăÎn aceste condiții, Airbus este pregătită să închidă linia de la Ghimbav, dacă România nu cumpără cel puțin 16 elicoptere H215M necesare demarării liniei de asamblare, și s-o mute în altă țară, a avertizat publicația.
Airbus Helicopters a inaugurat în septembrie 2016 fabrica de la Brașov, în prezența președintelui de atunci, Francois Hollande. Reprezentanții companiei au spus că primele elicoptere ar putea fi produse la Ghimbav în 2018, cu condiția obținerii rapide a unei comenzi importante.
Grație comenzilor primite de pe piețele internaționale, Airbus are deja planuri pe doi ani pentru linia de asamblare de la Ghimbav. Cu ajutorul modelului H215M, Airbus Helicopters vrea să concureze mai bine cu elicopterele rusești Mil - Mi-8 și Mi-17 - ale căror flote sunt îmbătrânite și trebuie reînnoite.
Piețele vizate sunt cele din Europa de Est (aproximativ 600 de aparate), America Latină (400) și Asia (aproximativ 100 de unități). Piata este evaluată la 2,7 miliarde de euro pe an de către Airbus Helicopters.