Iuliu Stocklosa, CCIB: România are oportunitatea de a deveni un jucător interesant în materie de lanțuri de aprovizionare și rute comerciale

Economie   
Iuliu Stocklosa, CCIB: România are oportunitatea de a deveni un jucător interesant în materie de lanțuri de aprovizionare și rute comerciale

România are oportunitatea de a deveni un jucător interesant în materie de lanțuri de aprovizionare și rute comerciale, însă trebuie să finalizeze la termen obiectivele majore de infrastructură aflate în diverse faze și să abordeze infrastructura ca pe un proiect integrat, a declarat președintele Camerei de Comerț și Industrie București, Iuliu Stocklosa, la un eveniment dedicat transporturilor.

'Infrastructura este necesară pentru dezvoltare, iar oamenii de afaceri, deocamdată, o consideră un punct slab. Într-adevăr, dezvoltarea infrastructurii în ultima perioadă este impresionantă din punctul nostru de vedere și sperăm ca programele care sunt de viitor să se dezvolte conform planurilor pe care Ministerul Transporturilor le-a programat. (...) Prin poziția sa geostrategică, România are avantaje competitive semnificative, atât în Uniunea Europeană, cât și în NATO, ceea ce implică o responsabilitate deosebită pentru asigurarea rezilienței economiei la crizele succesive pe care le traversăm astăzi. În contextul actual, România are oportunitatea de a deveni un jucător interesant în materie de lanțuri de aprovizionare și rute comerciale, ținând cont de două condiții: trebuie să finalizăm la termenele asumate obiectivele majore de infrastructură aflate în diverse faze și să abordăm infrastructura ca pe un proiect integrat, care să implice totalitatea facilităților de transport - rutier, feroviar, maritim, fluvial și aerian', a spus Stocklosa, în deschiderea Forumului de Infrastructură, Transporturi și Logistică, ediția a IV-a.

Urmărește-ne și pe Google News
Primul mesaj al combinatului siderurgic Liberty Galați, după informațiile privind mari probleme financiare. Statul a intrat în CA CITEȘTE ȘI Primul mesaj al combinatului siderurgic Liberty Galați, după informațiile privind mari probleme financiare. Statul a intrat în CA

În acest context, președintele CCIB a punctat 'potențialul excepțional' al Dunării și al porturilor românești fluviale și maritime, scrie Agerpres.

'Prin susținerea instituțională pe toate palierele, la nivel central și local, acestea pot contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii în ansamblul ei. Este de notorietate că transportul pe apă este cel mai puțin poluant și mai ieftin. În acest context, apreciem că trebuie acordată atenția cuvenită investițiilor pentru amenajarea Dunării pentru navigație pe tot parcursul anului. Sunt proiecte care, fără îndoială, vor contribui la dezvoltarea durabilă a economiei românești, cu atât mai mult cu cât, începând de la 1 ianuarie, am intrat cu drepturi depline în spațiul Schengen', a menționat acesta.

Stocklosa a precizat că există interes pentru deschiderea de noi căi de navigație, iar România se află în discuții cu Turcia, pentru proiecte comune ce vor contribui la creșterea gradului de eficiență al transportului de mărfuri neperisabile și la stimularea schimburilor comerciale între cele două țări.

'Concret, am identificat interes pentru deschiderea de noi căi de navigație și suntem în discuții cu Turcia să dezvoltăm proiecte comune în acest sens, pentru dezvoltarea parteneriatului comercial dintre România și țările din centrul și vestul Uniunii Europene, iar implementarea acestui proiect va contribui la creșterea eficienței transportului de mărfuri neperisabile, extinderea colaborării în domeniul logistic și la stimularea schimburilor comerciale între România și Turcia, care este cel mai mare partener al României din afara Uniunii Europene. Având în vedere impactul economic al proiectului, acesta a fost prezentat de noi în luna februarie, chiar zilele trecute, la Viena, în cadrul Adunării Generale a Federației Camerelor de Comerț Dunărene, organizație al cărei membru fondator este Camera bucureșteană. Acesta este un exemplu de dezvoltare durabilă viitoare, dar nu este singurul', a susținut șeful CCIB.

INFOGRAFIC 1 și 8 Martie duc business-ul cu flori din România la un record istoric CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC 1 și 8 Martie duc business-ul cu flori din România la un record istoric

În altă ordine de idei, Iuliu Stocklosa a transmis membrilor CCIB să insereze clauza arbitrară în contracte lor comerciale, întrucât 'avantajele arbitrajului sunt incontestabile'.

'Înainte de a încheia, aș vrea să mai punctez o facilitate a produselor camerale și anume posibilitatea soluționării litigiilor, inclusiv a celor privind transportul prin arbitraj, aici, la Curtea de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerț București. Litigiile sunt inerente, așa că vă invit să fiți pregătiți. Cum? Prin inserarea clauzei arbitrare în contractele dumneavoastră. Fac această sugestie pentru că avantajele arbitrajului sunt incontestabile: ședințele nu sunt publice, dosarul este confidențial, fiind evitate astfel eventuale prejudicii de imagine și pierderi, pierderi financiare deloc de neglijat ce derivă din aceasta. În plus, perioada de timp necesară pentru soluționarea litigiilor și costurile sunt incomparabil mai reduse decât în cazul în care se apelează la instanță', a subliniat el. 

viewscnt
Afla mai multe despre
iuliu stocklosa
ccib