Grupul Leoni, specializat în producția de cabluri auto, și-a redus estimările privind vânzările în 2016, pentru a treia oară în ultimele cinci luni, citând perspectivele economice mai slabe și costurile cu forța de muncă în România, care ar urma să afecteze profitul companiei germane în următorii ani, transmite Reuters.
"Ritmul de creștere este mai puțin dinamic, în special în China, Rusia, SUA și Europa", a afirmat directorul general Dieter Belle, care a avertizat că, în urma calculării greșite a costurilor cu forța de muncă la o fabrică din România, în 2017 și 2018 va fi afectat profitul la divizia de sisteme de cablare.
Vânzările ar urma să scadă la 4,4 miliarde de euro (4,88 miliarde de dolari) în acest an, față de 4,5 miliarde de euro în 2014, în timp ce analiștii se așteaptă la 4,6 miliarde de euro.
Leoni, lider global în furnizarea de sisteme de cablare și tehnologie de cablu, și-a redus deja estimările în septembrie și în octombrie, din cauza depășirii costurilor, atribuite majorării salariilor în Europa de Est, și a cerințelor mai ridicate decât se estima pentru unele proiecte.
CITEȘTE ȘI Anchetă DIICOT la Federația Română de Fotbal pentru dispariția unui milion de euro din banii de la FIFAAcțiunile Leoni, care în ultimele șase luni și-au pierdut aproximativ jumătate din valoare, se tranzacționau luni în scădere cu 6,9%.
Din cauza costurilor de restructurare de 30 milioane de euro, profitul înainte de taxe și impozite din acest an va scădea la 105 milioane de euro, de la 151 milioane de euro în 2014, a avertizat compania germană. Obiectivul de îmbunătățire a marjei operaționale la 7% anul acesta, de la 4,4% în 2015, a devenit acum o țintă pe termen lung.
Printre clienții Leoni se află Volkswagen, Siemens și Deutsche Telekom.
În România, Leoni are 11.700 de angajați și trei fabrici, în Arad, Bistrița și Pitești.
Sursa: Agerpres