Inițiativa legislativă care ar putea obliga firmele și persoanele fizice autorizate să dețină o adresă de e-mail identică cu certificatul fiscal nu este fezabilă atât timp cât există localități fără acces la servicii telecom, afirma anul trecut Sorin Grindeanu, atunci ministru al Comunicațiilor, propus acum prim-ministru.
"Vi se pare că este aplicabilă în acest moment o asemenea inițiativă când România are zone albe în privința accesului la internet? Eu cred că nu. Există firme în aceste zone. Cum poți să le obligi? Pe de altă parte, stiți bine că în România, dacă lași lucrurile opțional, acestea nu se vor întâmpla. Să rezolvăm zonele albe și atunci putem să punem în alicare astfel de inițiative", afirma Grindeanu.
România are de recuperat 27 puncte procentuale față de media UE în privința utilizării internetului, care se situează la 75%.
Firmele și persoanele fizice autorizate ar putea fi obligate să își preschimbe certificatul de înregistrare fiscală, pentru a primi, alături de codul unic de identificare, și o adresă de e-mail identică cu acesta. Adresa va reprezenta sediul electronic către care vor fi transmise toate documentele oficiale, dacă un proiect legislativ depus încă de atunci la Senat în acest sens va fi aprobat de Parlament.
Documentul stabilește că, odată cu înregistrarea fiscală, orice operator economic va primi, alături de codul unic de identificare, și o adresă de e-mail identică cu acesta, care va reprezenta sediul electronic al firmei și către care vor fi transmise toate documentele oficiale.
Dacă proiectul va fi aprobat, toți operatorii economici vor fi obligați să își preschimbe certificatul de înregistrare fiscală într-un termen de șase luni, pentru a avea adresa de e-mail identică cu codul unic de înregistrare. Ștergerea mesajelor va fi posibilă doar la epuizarea spațiului alocat și doar dacă sunt stocate separat.
Obligația va fi impusă persoanelor fizice și juridice, autorizate, care fabrică, importă, depozitează, transportă sau comercializează produse ori părți din acestea sau prestează servicii.
"În consecință, orice document, citație, act procedural sau administrativ sau orice altă comunicare oficială transmisă către sediul electronic va avea aceleași efecte ca informările tipărite și transmise prin agent procedural sau servicii poștale/de curierat. În această categorie vor intra inclusiv comunicările între operatorii privați transmise prin intermediul sediului electronic", se arată într-un comunicat al PNL, din partea căruia a fost promovat proiectul.