EY: 87% dintre companii vor crește salariile în acest an, 81% vor investi, iar 71% vor angaja

EY: 87% dintre companii vor crește salariile în acest an, 81% vor investi, iar 71% vor angaja
scris 25 feb 2016

Majoritatea liderilor de business din România sunt încrezători în creșterea afacerilor lor în acest an, în timp ce doar 5% se așteaptă la scăderea cifrei de afaceri, iar 2% se așteaptă la o stagnare. Dintre cei care mizează pe creștere, 41% așteaptă o evoluție semnificativ pozitivă (creștere peste 10%), în scădere totuși față de 48% la începutul anului trecut, potrivit unui studiu al EY România.

Estimările privind creșterea profitului sunt, de asemenea, pozitive - 32%  dintre companii așteptându-se la o creștere a profitabilității cu peste 10% în acest an.

Urmărește-ne și pe Google News

Această tendință va fi susținută în mare măsură prin investiții, având în vedere că 81% dintre respondenți afirmă că vor crește investițiile în acest an, față de 76% câți planificau acest lucru la începutul anului trecut. Acestea se vor concentra pe creșterea eficienței, extinderea pe noi segmente și noi piețe de desfacere, arată concluziile studiului. Investițiile vor fi finanțate prin resurse proprii și reinvestirea profitului (46%), ca și prin credite bancare (34%).

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Studiul EY are la bază răspunsurile a 421 executivi de top și analizează percepția acestora în privința perspectivelor mediului de afaceri din România. 23% dintre respondenți provin din companii cu o cifră de afaceri mai mare de 50 de milioane euro, 28% reprezintă companii cu o cifră de afaceri între 10-50 milioane euro, 35% sunt din companii cu o cifră de afaceri între 1-10 milioane euro și 14% conduc companii cu o cifră de afaceri sub 1 milion de euro. Executivii au răspuns în perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2016.

"Rezultatele de anul acesta reflectă o preocupare crescută a executivilor pentru dezvoltarea durabilă a afacerilor lor. În ciuda perspectivelor promițătoare privind evoluția economică a României, companiile locale operează într-un mediu de business care le aduce atât provocări, cât și oportunități din acest punct de vedere. De altfel, studiul nostru arată că 7 dintre 10 executivi consideră inovația ca fiind importantă pentru evoluția pozitivă a performanței companiei în 2016, iar 47% își propun ca, în caz de stagnare a creșterii, să transforme piața în care activează prin inovație", spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.

Salariile cresc, la fel și numărul de angajați

Evoluțiile pozitive estimate pentru cifra de afaceri și profitabilitate vor fi susținute și prin creșterea numărului de angajați. În timp ce 35% dintre angajatori se așteaptă la o creștere modestă (sub 5%), 36% afirmă că vor crește numărul angajaților cu procente cuprinse între 5-30% sau peste.

87% dintre companii vor crește salariile în acest an, dar 44% dintre respondenți nu estimează o creștere mai mare de 5%. Totuși, 43% dintre companii au bugetat o creștere a salariilor propriilor angajați între 5-20% sau chiar mai mult, față de 38% câți planificau acest lucru cu un an în urmă. Companiile din IT și din industriile producătoare estimează cele mai mari rate de creștere a salariilor în anul curent.

Respondenții din sectorul R&D (cercetare și dezvoltare) și noile tehnologii sunt foarte încrezători în perspectivele sectorului în care activează (50%), devansând pentru prima dată industria IT. Alți executivi optimiști peste media economiei provin din IT (36%) și turism (27%).

Angajații de la Automobile Dacia vor avea salarii brute mai mari cu 5% CITEȘTE ȘI Angajații de la Automobile Dacia vor avea salarii brute mai mari cu 5%

Cererea va continua să alimenteze creșterea business-urilor din România, conform răspunsurilor oferite. Astfel, 65% dintre executivi se așteaptă la o creștere a cererii pentru produsele și serviciilor companiei lor, în timp ce 30% estimează o stagnare și doar 5% anticipează o tendință negativă. Evoluțiile cele mai bune le așteaptă executivii din R&D și noile tehnologii și industria farmaceutică, în timp ce evoluții negative sunt estimate în mass-media.

În continuare, 33% dintre oamenii de afaceri consideră costurile reduse drept cel mai important avantaj competitiv al concurenței, în scădere semnificativă totuși față de anul trecut, când 41% dintre respondenți indicau același lucru. La o distanță mică și în creștere față de 2015, încrederea în brand este percepută de asemenea ca unul dintre cele mai importante avantaje competitive, de către 30% dintre respondenți. Dacă în 2015, reducerea costurilor era primul răspuns luat în calcul de executivi la condițiile de piață, anul acesta reducerea costurilor a trecut pe locul doi (21%), fiind devansată de creșterea productivității (27%).

În același timp, executivii recunosc într-o măsură mai mare importanța mare a inovației în succesul companiei pe care o conduc, 74% dintre ei afirmând că inovația are un impact mare și foarte mare în această privință, față de 60% în 2015.

Referindu-se la factorii care definesc succesul pe piața locală în 2016, cei mai importanți trei indicatori rămân: satisfacția clienților, rezultatele financiare și cota de piață, cu precizarea că satisfacția clienților a crescut în importanță față de indicatorii financiari, fiind în acest an cel mai importat element al succesului unei companii pentru 83% dintre respondenți. Alături de acești factori, 51% dintre liderii de business menționează notorietatea mărcii (brand awareness), față de 41% în anul trecut. 

Studiul EY România privind percepția asupra mediului românesc de afaceri în 2016 are la bază un chestionar care analizează percepțiile a 421 executivi de top provenind din organizații ce operează la nivel local, în diverse industrii. 23% dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 50 de milioane euro, 28% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane euro, 35% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane euro și 14% sub 1 milion de euro cifră de afaceri. Executivii au răspuns chestionarului EY România în perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2016.

viewscnt
Afla mai multe despre
ey
studiu
executivi