Prezența internațională directă a firmelor românești este modestă, numărul companiilor autohtone care efectuează investiții străine pe piețele externe fiind de aproximativ 20 într-un singur an. Antreprenorii români au nevoie de know-how, networking, studii și informații punctuale despre oportunitățile de business din străinătate. Fundația Romanian Business Leaders (RBL) a lansat Start-Up Bridge, un proiect de internaționalizare a afacerilor românești.
Proiectul Start-Up Bridge a fost lansat la Sofia, în cadrul unui schimb de experiențe profesionale între antreprenori români și potențiali parteneri din Bulgaria. Cei 15 oameni de business din România prezenți la Sofia au avut acces, prin intermediul Start-Up Bridge, la cel puțin 40 de interacțiuni directe cu antreprenori români și bulgari, reprezentanți ai statului, avocați, specialiști în fiscalitate, studii de caz și investitori.
"Studiile arată că prezența internatională directă a firmelor românești este modestă, astfel încât numărul companiilor autohtone care efectuează investiții străine pe piețele externe este de aproximativ 20 într-un singur an. În același timp, firmele autohtone realizează doar 30% din exporturile românești. Antreprenorii români au mare nevoie de know-how, networking, studii și informații punctuale despre oportunitățile de business din străinatate. De asemenea, am identificat un potențial neutilizat de interacțiune internațională în rândul antreprenorilor romani", a declarat Claudiu Vrînceanu, senior project manager și inițiator al Start-Up Bridge.
Start-Up Bridge este o platformă de interacțiune între antreprenorii români și companiile externe aflate în diverse etape de dezvoltare. Primul proiect Start-Up Bridge, organizat la Sofia în perioada 18-19 iunie, a fost realizat în parteneriat cu Association of the Bulgarian Leaders and Entrepreneurs (ABLE) și Start It Smart.
Start-Up Bridge se va extinde în următoarele luni cu interacțiuni de business în cele mai mari piețe din străinătate, astfel încât să ajute antreprenorii români interesați de internaționalizare.