Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care rețeaua Sensiblu, parte a grupului A&D Pharma, cumpără 78 de farmacii Polisano și Rețeta de la familia Vonica din Sibiu. Valoarea tranzacției s-ar ridica la circa 20 milioane euro, potrivit unor declarații anterioare pentru Profit.ro ale președintelui grupului Polisano, Remus Borza.
Grupul nu iese de pe segmentul de retail, ci mai rămâne cu câteva farmacii. Potrivit datelor de pe propriul site, rețeaua are peste 80 de farmacii. Polisano începuse un proces de rebranduire a rețelei de farmacii din Rețeta în Polisano.
”Consiliul Concurenței analizează operațiunea de concentrare economică ce urmează a se realiza prin achiziționarea de către Sensiblu SRL a fondului de comerț aferent unor unități farmaceutice aparținând lanțurilor de farmacii “Polisano” și “Rețeta”, deținute de compania Sibpharmamed SRL. Consiliul Concurenței va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilității cu un mediu concurențial normal și va emite o decizie în termenele prevăzute de lege”, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenței.
CITEȘTE ȘI Lanțul de farmacii Dona apasă pedala extinderii prin sistemul de franciză. Ținta: 700 de unități până în 2021În luna mai, Remus Borza a anunțat un acord pentru vânzarea a 78 de farmacii din grupul Polisano către Sensiblu. Borza explica tranzacția prin nevoia de lichiditate pentru susținerea distribuitorului de medicamente Polisano.
Grupul Polisano, înființat de familia Vonica din Sibiu, mai cuprinde un lanț de policlinici, un spital privat, un distribuitor farmaceutic și o fabrică de medicamente.
Sensiblu, parte a grupului A&D Pharma, este a două rețea de farmacii de pe piață românească, cu peste 400 de unități, după Catena.
Rețeaua nu este la prima achiziție. În 2012 a achiziționat 90 de farmacii ale grupului farmaceutic Relad, care a dat faliment.
Fondat în 1994 de oamenii de afaceri Ludovic Robert, Walid Abboud, Michel Eid și Roger Akoury, grupul A&D Pharma operează trei linii de busines: distribuție - Mediplus, retail - Sensiblu și marketing&vânzări - A&D Pharma Marketing&Sales. Ulterior, doi dintre ei, Michael Aid și Ludovic Robert, au ieșit din companie.
În 2014, Sensiblu a intrat pe segmentul farmaciilor low-cost prin lansarea brandului Punkt, sub care a rebranduit și o serie de unități Sensiblu.
Anul trecut, profitul net al farmaciilor Sensiblu a crescut de aproape 4 ori, de la 8 milioane lei în 2014 la 31,2 milioane lei (6,9 milioane euro), dar și-a redus cifra de afaceri cu 5,6%, de la 1,25 miliarde lei la 1,18 miliarde lei (262 milioane euro).
Retailul farmaceutic din România este reprezentat de peste 8.200 de farmacii, număr constant în ultimii ani, ca urmare a limitării extinderii impusă prin legea farmaciei. Acestea își împart o piață de 2,3 miliarde euro, potrivit datelor Cegedim.
Între primele cinci rețele de farmacii se regăsesc și Dona (circa 300), rețea controlată de omul de afaceri Eugen Banciu, Help Net (200), parte a distribuitorului Farmexim, și Ropharma (125), a omului de afaceri Mihai Miron.
La sfârșitul anului trecut, două tranzacții mai mari au marcat retailul farmaceutic: Help Net care a preluat 19 farmacii Centrofarm și Remedia care a cumpărat 12 farmacii de la distribuitorul ADM Farm, aflat în insolvență.