Companie românească de trading: Val de scupiri pe tot lanțul de aprovizionare după ce costul transportului maritim de mărfuri din China a crescut de șapte-opt ori

Companie românească de trading: Val de scupiri pe tot lanțul de aprovizionare după ce costul transportului maritim de mărfuri din China a crescut de șapte-opt ori
scris 18 aug 2021

Majorarea costului de transport de mărfuri din China, atât pe cale aeriană și feroviară, dar mai ales pe cale maritimă, a reprezentat cea mai mare provocare a ultimului an pentru toate companiile prezente în domeniu, arată Romasia, companie românească de trading, cu sediul central în Hong Kong și birouri în România, China și Vietnam. Aceasta precizează că majorarea de preț din transport s-a tradus prin scumpiri pe întreg lanțul de aprovizionare.

Înainte de criza sanitară, compania vindea un metru cub de marfă transportată la prețul de 120-160 de dolari, iar acum transportul se face cu 400 de dolari pe metru cub, ceea ce, în procente, se află sub creșterea prețului pieței. Capacitate de transport a Romasia, a cărei principală activitate este aceea de achiziții de pe piața chineză, înseamnă aproape 20.000 metri cubi de marfă transportată pentru o bază de aproximativ 400 de clienți.

Urmărește-ne și pe Google News
INS: Cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor a crescut cu 16,3% în primul semestru CITEȘTE ȘI INS: Cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor a crescut cu 16,3% în primul semestru
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

”Costul transportului containerizat maritim s-a mărit de șapte-opt ori față de prețurile de dinaintea pandemiei. Dacă pentru un container de 40 de picioare din China până în Constanța, costul de transport era de 1.800-2.500 de dolari (USD), astăzi acest cost este de 14.000-16.000 de dolari, la același volum de marfă transportat. Noi am căutat soluții și am eficientizat anumite procese astfel încât prețul pe metru cub să crească procentual mult mai puțin”, declară Marius Grada, cofondator și CEO al Romasia, un business de aproximativ 10 milioane de lei anul trecut, ca încasări din transport și servicii pentru România.

La capitolul provocări se adaugă și efortul mai mare pe care compania l-a depus pentru a-și menține clienții, fiind nevoită să scadă marjele de profit. De exemplu, pentru anumiți clienți fie nu a mai fost fezabil importul din China, fie - în cazul celor care nu au renunțat – prețurile de vânzare au fost drastic modificate. Marius Grada dă exemplul concret al unui importator de mobilier de exterior a cărei valoare medie a mărfii trasportate pe un container, înainte de criză, era de 15.000-18.000 de dolari, caz în care plătea 2.000 de dolari pe transport.

”În noul context, acesta plătește 16.000 de dolari pentru marfă și 15.000 de dolari pentru transport. Așadar, impactul de cost este, împreună cu celelalte costuri - taxe vamale, manipulări, etc. - de peste 100%. Asta înseamnă că el va trebui, cel puțin, să dubleze prețul produsului către client. Pentru alt gen de produse, precum cele mici ca volum, schimbarea nu a fost atât de dramatică”, explică Marius Grada.

Acesta mai spune că este dificil de făcut o previziune pe termen lung pentru evoluția prețurilor în transportul maritim pentru că totul depinde de modul în care evoluează pandemia și de deciziile politice care se vor lua la nivel mondial.

Generarea de energie solară în UE a atins un nivel record CITEȘTE ȘI Generarea de energie solară în UE a atins un nivel record

”Romasia se concentrează în prezent pe două direcții principale de business și pe câteva complementare. În primul rând, există o linie pentru achiziții, atunci când clientul se raportează la companie ca la propriul său departament de achiziții din China, în sensul că Romasia se ocupă de tot procesul, de la găsirea furnizorilor și producție, până la livrarea mărfii în depozitul clientului”, informează compania.

O a doua linie principală este aceea pe care Marius Grada o numește ”grupaj la cheie”, adresată în special clienților mici și medii, magazinele online sau altor afaceri similare. Mai precis, clientul își caută marfa în China și, apoi, trimite către Romasia factura proformă primită de la compania chineză.

”Suntem o afacere nișată prin faptul că luăm marfa clientului din China și i-o predăm vămuită și cu factura pentru România la destinație. Printre serviciile noastre, pot fi enumerate: realizarea achizițiilor, verificarea furnizorilor și a mărfii, consolidarea mărfii în depozitul nostru din China. Ne asumăm importul produselor, plătim taxele vamale în numele clientului. Practic, ne ocupăm de tot”, conchide Marius Grada.

Romasia funcționează din anul 2008 ca o companie românească de trading, cu sediul central în Hong Kong și birouri în România (Arad, București), China (Yiwu, Guangzhou) și Vietnam (DaNang). De-a lungul timpului, compania a trecut printr-o serie de schimbări, fuziuni și consolidări, iar în prezent este furnizor și mandatar pentru aprovizionarea și logistica în importurile din China, deservind companii românești și multinaționale de toate dimensiunile. 

viewscnt
Afla mai multe despre
scumpiri
china
transport maritim