Cea mai mare rețea de dealeri BMW din Europa Centrală și de Est, grupul Automobile Bavaria, va intra puternic și pe piața vânzărilor de automobile second hand. Președintele grupului, Michael Schmidt, spune că piața vânzărilor de mașini BMW second hand este mai mare decât cea a vehiculelor noi și controlată de dealeri neautorizați, ceea ce generează nemulțumiri ale clienților finali. Dar acest lucru se va regla, crede omul de afaceri.
Grupul Automobile Bavaria, cea mai mare rețea dealeri BMW din Europa Centrală și de Est, își consolidează poziția de lider în cadrul dealerilor BMW, înregistrând o creștere totală de peste 15% unități noi și rulate livrate în anul 2017, în România, respectiv peste 80% din volumul total de automobile electrice și plug-in hybrid BMW livrate pe piața locală. Automobile Bavaria Group a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de peste 136 milioane euro și o creștere cu peste 15% a volumului vânzărilor de automobile față de anul precedent, reprezentând aproximativ 3,000 de unități livrate.
Serviciile post-vânzare la nivel de grup au înregistrat o creștere de peste 12% a cifrei de afaceri. Automobile Bavaria Group și-a consolidat poziția de lider de piață în rețeaua dealerilor BMW autorizați în România, cu o cotă de peste 65%, pentru vânzările BMW, fiind singurul dealer MINI pe plan local.
La nivel de holding, toate companiile din grupul Automobile Bavaria, MHS Truck & Bus și Schmidt Gruppe Deutschland, au avut o evoluție pozitivă în 2017, cifra de afaceri ajungând la peste 350 millioane euro.
Michael Schmidt
În România, în cei 24 de ani de activitate, Automobile Bavaria Group a livrat peste 40.000 de vehicule și a înregistrat peste 1.000.000 de vizite în atelierele de service autorizate BMW, MINI și Rolls-Royce.
Anul trecut, vânzările de automobile BMW noi au atins un volum de peste 1.500 unități, vânzările MINI s-au apropiat de 300 de unități, iar motociclete BMW Motorra s-au vândut mai mult de 160.
Vânzările automobilelor rulate au înregistrat și ele o evolutie pozitivă la nivelul grupului Automobile Bavaria, în 2017, depășind pragul de 1,000 unități livrate și înregistrând o creștere cu aproape 33% în volum, peste media de creștere a segmentului premium din România, estimată conform datelor publice la 20-23%.
Cele peste 12 locații de service autorizate BMW și MINI ale grupului au fost vizitate anul trecut de peste 56.710 de automobile, în creștere cu 8,8% față de anul 2016, reprezentând aproximativ 30% din totalul parcului auto BMW cu o vechime de 10 ani. Cifra de afaceri raportată la finalul anului 2017 a crescut cu peste 3 milioane Euro, fiind dublată și de menținerea unui grad de satisfacție a clienților de peste 90 %.
Anul 2018 aduce o serie de schimbări și investiții importante la nivelul rețelei de dealeri BMW, concomitent cu lansarea mai multor modele complet noi pe piață, pentru mărcile BMW și MINI. La finalul anului 2017, compania a luat decizia de a unifica toți dealerii BMW sub un singur nume, Automobile Bavaria.
CITEȘTE ȘI Afacerile Automobile Bavaria Group au crescut anul trecut cu 39%, la 130 milioane euroPentru serviciile de închiriere auto premium oferite de Bavaria Mobility, noul business de închirieri auto al grupului, s-au investit 3 milioane de euro într-o flotă formată exclusiv din modele BMW și MINI, care cuprinde 80 de automobile. Obiectivul grupului pentru anul 2018 este creșterea la 140 de unități a flotei.
La finalul lui martie, Bavaria a planificat deschiderea oficială a dealer-ului Opel din Tg. Mureș, iar în paralel poartă discuții avansate pentru a aduce și alte mărci în grup.
Cele mai bine vândute modele BMW noi în cadrul rețelei grupului au fost BMW X3 (235 unități, cu peste 30 față de 2016), BMW X1 (232) și BMW X5 (203), iar pentru automobilele rulate: BMW X5 (140), BMW Seria 5(135) și BMW Seria 3(104).
Cele mai bine vândute modele MINI au fost MINI Hatchback (5-uși & 3-uși) și MINI Countryman, atât pentru segmentul de automobile noi cât și rulate. În anul 2017 s-au vândut 12 unițăti MINI Countryman plug-in hybrid, reprezentând 19% din volumul total pentru MINI Countryman, și 16 unități din modelul John Cooper Works, reprezentând 5% din volumul total.
Printre cele mai exclusiviste modele livrate de Automobile Bavaria Group în anul 2017 s-au numărat: un model personalizat MINI John Cooper Works, două automobile BMW Seria 7 (BMW M760Li xDrive și un BMW 750Li xDrive în ediție limitată) alături de BMW M4 DTM Champion Edition, ediția limitată la 200 de exemplare în întreaga lume și cel mai rapid model construit de BMW până în prezent. Acesta este și singurul model aflat în România.
Anul 2017 a fost un an de creștere a vânzărilor și pentru BMW Motorrad, cu 165 unități vândute, față de 120, în anul 2016. Cifra de afaceri pe acest segment a crescut astfel la 2,5 milioane euro. O creștere record s-a înregistrat pentru autombilele electrice BMW i, cu un număr total de 106 automobile vândute (BMW i3 și BMW i8), alături de 43 de automobile plug-in hybrid.
Pe parcursul anului 2017, Automobile Bavaria Group a deschis două noi reprezentanțe BMW i la Cluj și Timișoara și acoperă peste 80% din volumul pieței BMW i în România. BMW i3 este cel mai de succes automobil electric de pe piața autohtonă, 1 din 3 automobile electrificate aparținând BMW Group. Compania este implicată în diverse proiecte pentru susținerea dezvoltării pieței de automobile electrice ceea ce va duce la o crestere organica in urmatorii ani.
Automobile Bavaria Group a livrat la finalul anului trecut flote record pentru mărcile BMW i, MINI și modelele BMW iPerformance. Începând de la flota de 20 de automobile electrice BMW i3, pentru programul de car sharing eGo al Băncii Comerciale Române, până la flota de 135 de automobile MINI, livrată în România către British American Tobacco, vânzările BMW Corporate au înregistrat o creștere importantă în ponderea pe care o au în vânzările mărcii.
Ultima livrare importantă a avut loc la începutul acestui an, cu o flotă de 7 BMW Seria 2 Active Tourer plug-in hybrid, achiziționate de către Teaha Management Consulting.
Automobile Bavaria Group a înregistrat în anul 2017 o creștere cu peste 12,2% a cifrei de afaceri cuprinzând vănzările de piese și manoperă, cu peste 3 milioane de euro mai mult față de anul 2016. În total, intrările în atelierele BMW Service au crescut cu 9% față de anul 2016.
Schmidt Gruppe Deutschland, parte a grupului Automobile Bavaria, cuprinde cinci reprezentanțe BMW și o reprezentanță Rolls-Royce în Munchen. Are 240 de angajați și și-a îndeplinit obiectivele de vânzari pentru mărcile BMW, MINI și Rolls-Royce, cu o cifră de afaceri de 125 milioane euro, din care 15 milioane euro sunt vânzări Rolls-Royce.
Rețeaua de dealeri a vândut aproape 2.900 de autovehicule dintre care 53 de automobile au fost Rolls-Royce. "Recent, am prezentat la Munich noul Rolls-Royce Phantom si sper să oferim curand o surpriză plăcută și celor interesați de aceasta marca în Romania. Prin dealerul Rolls-Royce din Munich am livrat 3 mașini în România anul trecut", a declarat președintele Automobile Bavaria Group, Michael Schmidt.
El a anunțat și că marca Opel intră în portofoliul Automobile Bavaria Group. Primul showroom și service Opel din rețeaua Automobile Bavaira - MHS va fi deschis oficial la Târgu Mureș, la finalul lunii martie. Investiția a început la finalul anului 2017 și a atins până în prezent cifra de 170.000 de euro.
Automobile Bavaria Group deține 12 locații BMW pentru automobile noi și rulate în România și singurul service Rolls-Royce din regiune.
Cel mai mare grup de dealeri BMW din Europa Centrală și de Est asigură locuri de muncă pentru 509 de angajați. MHS Truck & Bus Group România este importatorul general MAN în România. Deține opt centre proprii de competență pentru vehicule comerciale MAN. Asigură locuri de muncă pentru 355 de angajați și are o cifră anuală de afaceri de 90 milioane euro.