Calcul - Ce se va întâmpla cu numǎrul angajaților din industria serviciilor pentru afaceri. Patru generații lucreazǎ astăzi

Calcul - Ce se va întâmpla cu numǎrul angajaților din industria serviciilor pentru afaceri. Patru generații lucreazǎ astăzi
Profit.ro
Profit.ro
scris luni, 10:31

Asociația Business Service Leaders (ABSL) estimeazǎ cǎ numǎrul angajaților din industria serviciilor pentru afaceri va crește moderat, sub 10%, pânǎ la finalul anului 2024, pentru 2025 fiind preconizatǎ o creștere similarǎ.

Pe fondul incertitudinii macro-economice, dar și odată cu extinderea automatizărilor către un număr tot mai mare de procese, mobilitatea angajaților între diferite companii este în scǎdere în industria serviciilor pentru afaceri, comparativ cu anii dinaintea pandemiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Șoferii de taxi, ridesharing sau livratorii - victimele unei noi metode de înșelăciune CITEȘTE ȘI Șoferii de taxi, ridesharing sau livratorii - victimele unei noi metode de înșelăciune
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Cele mai mari provocări pentru această industrie sunt legate de resursa umanǎ, de gǎsirea angajaților potriviți și cu experiențǎ, dar și de adaptarea programelor de resurse umane pentru fiecare generație în parte, pentru a crea astfel omogenitate și pentru a valorifica potențialul fiecǎrei generații.

„Angajații industriei serviciilor pentru afaceri au motivații comune legate de stabilitate, echilibrul dintre viața personalǎ și cea profesionalǎ, flexibilitate și creștere profesionalǎ. Generațiile peste 40 de ani sunt mai motivate de stabilitate, de recunoașterea formală prin avansare profesională, creșterea salarială și bonusuri, în timp ce Generația Millenials apreciază îndeosebi implicarea în cauze sociale și flexibilitatea în muncǎ. Angajații sub 25 de ani sunt motivați de munca într-un mediu inovativ, de posibilitatea de învǎțare și dezvoltare rapidä”, spune Adrian Baron, Vice Președinte ABSL.

Oferirea de beneficii flexibile în industrie este o altă consecință a preferințelor diferite pe care le au angajații. Astfel, cei peste 40 de ani pun accent mai mare pe asigurările de sănătate pentru ei și familiile lor, în timp ce pentru ceilalți munca hibridǎ, programul de lucru flexibil, programele de well-being (sport, psiholog, coaching) și beneficiile oferite pǎrinților sunt mai importante.

„Așteptările în ceea ce privește învǎțarea sunt diferite. Observam cǎ generațiile nǎscute pânǎ în 1980 preferǎ interacțiunea fizică, o bună planificare a muncii și a programelor alese. Generațiile nǎscute dupǎ 1980 au un plan aspirațional de carierǎ, au nevoie să învețe interacționând cu ceilalți și par mai puțin flexibili. Cei mai tineri nǎscuți dupǎ 2000 acționeazǎ din curiozitate, bazat pe oportunitățile cu care se întâlnesc, sunt mai centrați pe self learning atât timp cât reprezintă un interes pentru ei”, explicǎ Cătălina Magui, Director HR, Societe Generale Global Solution Centre, companie membră ABSL.

Îngrijorări legate de viitorul bateriilor pentru vehiculele electrice în Europa CITEȘTE ȘI Îngrijorări legate de viitorul bateriilor pentru vehiculele electrice în Europa

Și în ceea ce privește vacanțele, angajații au un comportament diferit, în timp ce Millenials preferǎ escapadele scurte și frecvente, cei peste 40 de ani preferǎ vacanțele mai lungi și planificate din timp, iar angajații sub 25 de ani preferǎ sǎ lucreze remote mai multe zile, din locul în care își fac vacanța, înainte sau dupǎ concediu.

„Așteptările specifice fiecărei generații sunt importante mai ales în construirea politicilor de fidelizare a angajaților. „Milenialii” au tendința de a schimba locul de muncă frecvent, căutând mijloace rapide de promovare și acumulare de experiență. Aceasta generație apreciază atât munca de la distanță cât și flexibilitatea programului de lucru, bazându-se mult pe tehnologia folosită în special pentru eficientizarea proceselor. Angajații de peste 40 de ani pun un accent deosebit pe echilibrul dintre viața profesională și viața privată, iar cei care ocupă funcții de conducere se disting în general printr-o abordare pragmatică bazată pe analiza de date.  Angajații sub 25 de ani preferă munca la distanță, din locuri diferite, flexibilitate totală în programul de lucru și își doresc să învețe, pe cât posibil, prin metode digitale”, spune Bogdan Ciurea, Head of P&C UniCredit SPA Milano Sucursala București, companie membrǎ ABSL.

Un alt aspect important este legat de implicarea angajaților seniori în formarea angajaților din generația Z. Formarea celor mai tineri nu doar că îmbunătățește colaborarea, dar ajută la păstrarea know-how-ului în organizație. 

BMW l-a angajat pe designerul Volvo și Polestar CITEȘTE ȘI BMW l-a angajat pe designerul Volvo și Polestar

Acest aspect este esențial în România, unde retenția angajaților pe termen lung a fost mereu o provocare, iar încrederea tinerelor generații în posibilitățile de dezvoltare de aici scade constant.

Patru generații lucreazǎ ĩn prezent în business services, Generația Y (25-40 de ani) fiind cea mai numeroasǎ cu 67%, urmatã de Generația X (40-55 de ani) cu 17%, Generația Z (< 25 de ani) cu 14% și Baby Boomers (>55 ani) reprezentând 2% dintre angajați. Conform datelor ABSL, industria serviciilor pentru afaceri are aproximativ 200.000 de angajați, fiind în topul industriilor din România din punct de vedere al contribuției la PIB.

viewscnt
Afla mai multe despre
industria serviciilor
angajati